در مراسم جهانی شهر پایدار و انرژی؛

آبفای قم موفق به کسب جایزه بنیاد جهانی انرژی شد

شهر بیست/ شرکت آب و فاضلاب قم در مراسم جهانی «شهر پایدار و انرژی» برای دومین بار موفق به کسب گواهینامه ملی بنیاد جهانی انرژی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آبفای قم موفق به کسب جایزه بنیاد جهانی انرژی شد
شناسه : 2716 | انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، گواهینامه ملی جایزه بنیاد جهانی انرژی جامعه مدیریت سبز اروپا برای پروژه نیروگاه برق آبی خط انتقال آب قم در مراسم جهانی شهر پایدار و انرژی به صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اهدا شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی ، کنترل و ارزیابی طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: جایزه جهانی انرژی معتبرترین و شناخته شده‌ترین جایزۀ زیست‌محیطی در جهان است که به موضوعات زمین، انرژی، آب و هوا و… تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۱۸۰۰ طرح و پروژه از سراسر جهان به دبیرخانه جهانی انرژی برای ارزیابی و دریافت گواهینامه ارسال می‌شود، اظهار داشت: پروژه نیروگاه برق آبی قم در سطح  National Award به معنای رقابت پروژه‌های ارسالی از کشورهای عضو(۱۸۵ کشور) به بنیاد جهانی انرژی و در سطح بین‌الملل مورد ارزیابی قرار گرفت و موفق به دریافت گواهینامه ملی شد.

مهندس عبدالهادی مطهری با تأکید بر اینکه جایزه جهانی انرژی یکی از جوایز زیست‌محیطی در به رسمیت شناختن طرح‌های پایدار  سراسر جهان است، خاطرنشان کرد: از اهداف این جایزه می‌توان به معرفی طرح‌های موفق و پایدار به عموم مردم جهان و به رسمیت شناختن پروژه‌هایی که «استفاده دقیق و مقرون به صرفه و به کارگیری منابع انرژی جایگزین» را ارائه می‌دهند اشاره کرد.

وی یادآور شد: گواهینامه اخذشده بر اساس منطق EAST در راستای ضرورت شناسایی پروژه‌های موفق کشورها که تأثیرات اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و فنی را داشته‌اند با هدف قدردانی از آنان در سطح جهانی، ملی و ارتقاء اعتماد به نفس عمومی طراحی شده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی ، کنترل و ارزیابی طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه پروژه نیروگاه برق آبی قم با بهره‌گیری از اعتبارت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری شرکت رشد صنعت احداث شده است، ابراز داشت: این پروژه در تمامی زمینه‌های زیست‌محیطی، فنی، اجتماعی و اقتصادی از مردادماه ۹۷ توسط ارزیابان جامعه سبز اروپا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نهایتاً موفق به کسب امتیاز بالا با رقم۹۵۰ شد.

یادآور می‌شود: مراسم جهانی شهر پایدار و انرژی در شهر یزد به عنوان پایتخت شهر پایدار جهان به دلیل پیشینه‌های تاریخی با حضور نمایندگان ۸۵ کشور و حضور مجازی بیش از ۱۰۰۰ شهردار جهان و با همکاری بنیاد جهانی انرژی برگزار شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.