مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم خبر داد

نخستین موقوفه امام رضا(ع) در قم ثبت شد/ چهل کتاب در دهه فجر رونمایی می شود/ ارائه خدمات پزشکان خادمیار در قم

شهر بیست/ «تجلیل از شعرای انقلاب اسلامی در قم»، «رونمایی از چهل کتاب»، «برگزاری مسابقات آوای رضوان»، اجرای برنامه «چله انقلاب، ده شب ده روستا» و «امداد و رسیدگی به نیازمندان» از جمله برنامه های نمایندگی آستان قدس رضوی قم ویژه دهه فجر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین موقوفه امام رضا(ع) در قم ثبت شد/ چهل کتاب در دهه فجر رونمایی می شود/ ارائه خدمات پزشکان خادمیار در قم
شناسه : 2713 | انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام باقر تکیه ای ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع «برنامه های دهه فجر آستان قدس رضوی قم»، اظهار کرد: فعالیت های مرکز دارای دو محور اصلی «نهضت ترویج و نشر فرهنگ رضوی» و «نهضت خدمت رسانی به مردم به خصوص مستضعفین» است.

وی تصریح کرد: تقریباً همه برنامه های ما در دهه فجر چهل سالگی انقلاب مقارن با بزرگداشت حضرت زهرا(س) است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم با اشاره به برنامه «چله انقلاب، ده شب ده روستا»، گفت: در قالب این برنامه، به مدت ده شب در ده بخش و روستای قم که نیازمند رسیدگی به مستضعفین است، برنامه های متنوعی برگزار می شود.

حجت الاسلام تکیه ای افزود: در این برنامه کانون های خادمیاری مداحان، تبلیغ، زیارت اولی ها، جوانان و خانواده مشارکت دارند؛ در حاشیه این برنامه، میز خدمت برقرار است و زائر اولی ها شناسایی می شوند و مشاوران خادمیاری، خدمات مشاوره می دهند و پزشکان خادمیار خدمات پزشکی می دهند.

*قدردانی از خدمات پزشکان خادمیار قم

وی با قدردانی از خدمات پزشکان خادمیار قم، گفت: در چند ماه گذشته با مشارکت پزشکان خادمیار استان دو اردوی سلامت در منطقه قمرود و قنوات برگزار شده است و علاقه مندیم هرماه این اردو برگزار شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم با اشاره به برنامه «آوای رضوان»، اظهار کرد: این برنامه، رقابت بین تولیدات گروه های سرود استان با موضوع حضرت رضا(ع) است. در این برنامه کانون فرهنگی مساجد و سازمان فرهنگی شهرداری قم همکاری دارند.

حجت الاسلام تکیه ای تصریح کرد: همچنین برنامه «برهان» درباره زنان و انقلاب اسلامی و مادران انقلابی است که به همت کانون خادمیاری تشکل های بانوان با حضور ۲ هزار نفر از بانوان فعال قم صبح روز پنجشنبه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

وی افزود: همچنین «کرسی تلاوت رضوی» در جوار گلزار شهدای انقلاب و امامزاده علی بن جعفر با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم تصریح کرد: برنامه پنجم با عنوان «پویش ملی ره صدساله» به دنبال بازنمایی نقش زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است؛ این برنامه در فضای مجازی با استفاده از یک اپلیکیشن است و به صورت گسترده در کانال ها و گروه ها برگزار می شود.

حجت الاسلام تکیه ای افزود: برنامه ششم، همایش خانواده انقلابی بود که با حضور خانواده ها و همسران مدیران گروه های جهادی برگزار شد.

*تجلیل از شعرای معاصر انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد: برنامه ششم، «تجلیل از شعرای معاصر انقلاب اسلامی» است که در عرصه انقلاب نقش آفرین بودند و در احیای فرهنگ این مرزوبوم نقش مؤثری داشتند؛ این برنامه با مشارکت حوزه هنری قم انجام می شود.

*نخستین موقوفه امام رضا(ع) در قم ثبت شد

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم با اشاره به اینکه امام رضا(ع) تاکنون در قم موقوفه ای نداشته و برای نخستین بار، موقوفه امام رضا(ع) ثبت شد، افزود: برنامه «شکوه دلدادگی» در رابطه با این امر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم ۲۵ بهمن ماه در آیین باشکوه، کلنگ احداث ساختمان ۵ طبقه مسجد، حسینیه، مرکز آموزشی و فرهنگی تراز انقلاب اسلامی با عنوان «مجتمع و مسجد فرهنگی آموزشی شمس الشموس» زده شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم افزود: همایش «چهل سال اقتدار زنان انقلاب اسلامی» عنوان برنامه ای است که ویژه زنان و دختران قم است و در روز هفدهم بهمن ساعت ۱۵ برگزار می شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم تصریح کرد: همچنین «سربازان موعود» عنوان سمینار طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قم است که درباره دغدغه رهبر معظم انقلاب با حضور هزار نفر از طلاب جوان قم برگزار خواهد شد.

*رونمایی از «چهل کتاب»

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به رونمایی از چهل کتاب، گفت: چهل کتاب موضوعی تازه تولید شده آستان قدس رضوی با موضوع سیره حضرت رضا(ع) و انقلاب اسلامی در محافل مختلف از مساجد و دانشگاه ها رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: «بزم اندیشه» عنوان برنامه دیگری است که نشست بصیرتی از ۱۲ بهمن تا پایان بهمن در مدارس و دانشگاه ها با موضوع انقلاب اسلامی، دستاوردها و چالش ها برگزار می کند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی قم افزود: «راویان انقلاب» عنوان برنامه دیگری است که بیشتر از طلاب و مبلغان هستند و به صورت پرده خوانی تصویری دستاوردهای انقلاب را برای کودکان و نوجوانان بیان می کنند.

حجت الاسلام تکیه ای تصریح کرد: «مسجد شاخص»، «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی»، «جشنواره نقاشی»، «ایستگاه ورزش و نشاط»، «گرامیداشت شهدای شاخص انقلاب اسلامی»، «برقراری غرفه در ۲۲ بهمن با عنوان توفیق خدمت»، «برگزاری پویش کتابخوانی» و «قله های فرزانگی» از جمله برنامه هایی است که با مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی قم برگزار می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت های نمایندگی آستان قدس رضوی قم در حوزه امداد و مستضعفین اشاره کرد و گفت: توزیع بسته های ارزاق به مستضعفین آبرومند، رسیدگی به چهل ایتام نیازمند، رسیدگی خاص به چهل بیمار صعب العلاج، رسیدگی به چهل دانش آموز نیازمند و اهدای ۲۰۰ مورد وام جهیزیه به زوج های جوان نیازمند از جمله برنامه های این مرکز در دهه فجر است.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۳

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.