«شهر بیست» گزارش می دهد

سیر تا پیاز «زهرمار» جواد رضویان

شهر بیست/ نخستین فیلم سید جواد رضویان در قامت کارگردان، در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سیر تا پیاز «زهرمار» جواد رضویان
شناسه : 2704 | انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر: «امروز اگر در سینما و تلویزیون کمتر طنز خوبی می بینیم پیشنهاد می کنم بیننده «زهرمار» جواد رضویان باشید که به عنوان یک کارگردان فیلم اولی در سینمای ایران، بسیار کمدی خوبی ساخته است.»؛ این نظر احمد امینی عضو هیئت انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره نخستین فیلم سینمایی سید جواد رضویان است.

سید جواد رضویان که پیش از این ۲ فیلم سینمایی در شبکه نمایش خانگی و ۵ سریال در شبکه‌های مختلف تلویزیونی تولید کرده است، در نخستین تجربه سینمایی خود در قامت کارگردان فیلم «زهرمار» ظاهر شده و فیلم او در بخش «نگاه نو» بزرگ ترین رویداد سینمایی کشور حضور خواهد داشت؛ فیلمی که مورد توجه هیئت انتخاب جشنواره فجر قرار گرفت و شاید جزو معدود طنزها و کمدی‌های ایستگاه سی‌وهفتم فیلم فجر است.

تصویربرداری «زهرمار» در مهرماه امسال بعد از ۴۵ جلسه به پایان رسید و از سیزدهم خرداد روی میز تدوین حسن حسن دوست رفت.

فیلم «زهرمار» را سید پیمان عباسی نوشته است؛ از او سریال های پرمخاطب «بچه های نسبتاً بد» به کارگردانی سیروس مقدم و «مسیر انحرافی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی در ذهن مخاطبان تلویزیونی به خاطر مانده است؛ همچنین «ساعت۲۵»، «قتل آنلاین»، «توفیق اجباری» و «پرتقال خونی» از فیلم هایی هستند که نوشته او هستند.

حالا سید پیمان عباسی و سید جواد رضویان در تجربه مشترک دیگر خود بعد از پروژه در حال ابهام «کمی شیرین، بسی فرهاد»، فیلم «زهرمار» را به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی راهی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کرده اند.

اگر شما هم درباره داستان فیلم زهرمار کنجکاو هستید، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حاج حشمت» مداح اهل دلی است که شریف زندگی کرده، او یکی از کاندیداهای شورای شهر است و رویای این را دارد که پلی بین صداقت و سیاست و انسانیت ایجاد کند تا اینکه سر و کله رهی «رهی» پیدا می شود. «رهی» در آستانه تباهی است و آمده تا حشمت را هم با خود به قهقرا ببرد… و این سرآغاز بازی تلخی است، تلخ مثل «زهرمار».  

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «زهرمار» در گفت وگویی درباره این اثر سینمایی گفته است: «زهرمار یک فیلم طنز است که درون مایه ای اجتماعی دارد. این فیلم قصه جذابی دارد و با فیلم های کمدی که تاکنون دیده ایم فرق دارد و چنین کمدی کمتر دیده شده است، به همین دلیل می توانم بگویم که استقبال خوبی از آن می‌شود.»

سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب از جمله بازیگران این فیلم هستند؛ گویا «زهرمار» از آخرین کارهایی هست که مرحوم حسین محب اهری در آن ایفای نقش کرد.

براساس شنیده ها، بازی شبنم مقدمی و سیامک انصاری در این فیلم به چشم خواهد آمد؛ «زهرمار» هجدهمین تجربه سیامک انصاری در سینما محسوب می شود. آثاری همچون «بمب یک عاشقانه»، «ساعت پنج عصر»، «بی پولی» و «سن پطرزبورگ» در کارنامه سینمایی او ثبت شده است.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد.

گزارش: محمدمهدی عنایت پور

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.