مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند و ضایعات در قم ساماندهی می‌شوند

شهر بیست/ شهردار قم از ساماندهی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند و ضایعات در قم خبر داد و گفت: هیچ‌کس اجازه مراجعه به منازل مردم را برای جمع‌آوری زباله نداشته و نباید شاهد تردد این افراد در شهر باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند و ضایعات در قم ساماندهی می‌شوند
شناسه : 26961 | انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر لزوم شناسنامه‌دار شدن مراکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله، اظهار داشت: امروز جمع‌آوری غیرمجاز زباله یکی از آسیب‌های شهر قم است.

شهردار قم با اشاره به شناسایی بیش از ۷۰۰ مرکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله در شهر قم، افزود: تعداد ۳۰۱ مرکز در هسته مرکزی شهر قرار داشته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید هر چه سریع‌تر به بیرون از شهر انتقال پیدا کنند.

سقائیان‌نژاد، کاهش لایحه تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند و تعدیل بهای صدور مجوز بهره‌برداری مرکز دریافت پسماند خشک خارج از سرویس سایت البرز را عاملی تشویقی برای ساماندهی این مراکز دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله برای شهرداری شناسنامه‌دار شدن این مراکز است.

وی، کاهش ناهنجاری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی را دومین مسئله در ساماندهی این مراکز عنوان کرد و گفت: امروز زباله به‌عنوان طلای کثیف عامل بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه در شهر شده است.

شهردار قم، حضور زباله گردها را در خیابان‌ها و کوچه موردبررسی قرارداد و بیان کرد: هیچ‌کس اجازه حضور در درب منازل را برای جمع‌آوری زباله نداشته و نباید شاهد تردد این افراد در شهر باشیم.

سقائیان‌نژاد در پایان خواستار همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی این مراکز شده و خاطرنشان کرد: ۳۰۱ مرکز جمع‌آوری زباله شناسایی‌شده در رینگ هسته مرکزی شهر باید از محدوده شهر خارج‌شده و به سایت البرز یا مکانی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط‌زیست انتقال پیدا کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.