جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم در حالی اعلام شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در حال حاضر قم نسبت به جمعیت خود، بیشترین آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها را با اختلاف فاحش از سایر استان‌ها در اختیار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 26869 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در خصوص آخرین وضعیت از مبتلایان کرونا در قم، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سوم مهرماه، ۱۵۳ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ۹۸ نفر بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان‌ها انجام شده است، گفت: ۷۴ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در حال حاضر ۷۷۸ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۱۱۵ نفر آنها وخیم است.

قدیر تأکید کرد: بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت بیمارستان پرشده است و ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از اول باشد.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۶۰ درصد در قم رسیده و تعداد زیادی از شهروندان بی‌توجه به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در حال حاضر درگیری به‌صورت خانوادگی دیده می‌شود و برای غیر حضوری کردن آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها پیگیر هستیم.

قدیر افزود: برای مشاغل پرخطر و مراسم ها هم خواستار محدودیت هستیم که نیاز به تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی دارد.

وی با بیان اینکه برای کنترل شیوع بیشتر کرونا باید مسئله دورکاری کارمندان بار دیگر اجرا شود، تصریح کرد: تجمعات در قم زیاد و غیرقابل قبول است و بستنی‌فروشی‌ها، پاساژها و نانوایی‌ها کمترین رعایت را در پروتکل‌ها دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر هیچ پرستار متقاضی کار در استان وجود ندارد و همان‌هایی هم که فعال هستند تعدادشان محدود بوده و خسته شده‌اند.

قدیر افزود: در حال حاضر قم بیشترین آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها نسبت به جمعیت را با اختلاف فاحش از سایر استان‌ها در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه روند کنونی و عدم رعایت دستورالعمل ها باید منتظر فاجعه‌ای در آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.