ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بخش قابل توجهی از بوستان ۲۳۰ هکتاری «ولایت» به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده و به زودی فاز یک شهری این بوستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت
شناسه : 26850 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان گفت: ادامه عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در عرصه بوستان بزرگ ولایت به مساحت ۱۰ هکتار آغاز شده و به زودی فاز یک شهری این بوستان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به محدودیت‌هایی در بخشی از بوستان برای تحت پوشش قراردادن آبیاری تحت فشار، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از این مجموعه تحت پوشش آبیاری تحت فشار است و موقعیت بستر و وجود آب های زیرسطحی در بخشی از این عرصه، در کاشت گونه‌های گیاهی محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این بخش‌ها از گونه های شورپسند استفاده کرده‌ایم و در آینده به صورت دیم نگهداری خواهد شد.

جوادیان، درختکاری این مجموعه در جهت کنترل ریزگردها را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این بوستان می‌تواند از گرد و غبار ناشی از وزش بادهای شمال شرق و شرق قم که از کویر مرکزی و دریاچه حوض سلطان نشات می‌گیرد جلوگیری کند و نقش مؤثری در کنترل آلودگی‌ها و اکوسیستم شهری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این پارک که در مسیر بزرگراه شمال به جنوب کشور و شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان قرار گرفته، می‌تواند ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و خدمات دهی به زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت(س) باشد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.