معرفی سیره شهدا در قالب کتاب در شهرداری قم/ توجه به فعالیت‌های نوآورانه در حیطه دفاع مقدس

شهر بیست/ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: گردآوری و تدوین آمار مربوط به جامعه ایثارگری و تدوین کتاب شهدای شهرداری قم از جمله اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
معرفی سیره شهدا در قالب کتاب در شهرداری قم/ توجه به فعالیت‌های نوآورانه در حیطه دفاع مقدس
شناسه : 26847 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و هم‌زمان با افتتاح باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین بخش‌های هویتی انقلاب اسلامی بوده و باید به آن به‌عنوان سند و الگویی حرکت به سمت توسعه و پیشرفت نگاه کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، شناخت و معرفی ابعاد مختلف فرهنگی، تربیتی، اقتصادی و اجتماعی دوران دفاع مقدس را یکی از دغدغه‌های شهرداری قم دانست و افزود: امروز باید اعتراف کنیم هشت سال دفاع مقدس یکی از مظلوم‌ترین دوره‌های تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده است.

کلانترزاده با اشاره به اقدامات شهرداری قم برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: در گام نخست جمع‌آوری و تدوین آمار خانواده بزرگ ایثارگران شهرداری قم و گردآوری وصیت‌نامه شهدای شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: جمع‌آوری و تهیه لیست و آمار معابری بانام شهدا و تدوین دستورالعمل نام‌گذاری معابر به نام شهدا در کنار ساخت تابلو مخصوص معابر شهدا و نصب آن و همچنین نام‌گذاری معابر شهر، اماکن و ساختمان‌های عمومی به نام شهدا و اسامی مرتبط نیز در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، یکی از راه‌های معرفی شهدا و داشتن شهری باحال و هوای دفاع مقدس را اجرای المان‌هایی در سطح شهر دانست و تصریح کرد: ساخت المان‌های حجمی و مفهومی با موضوعات ایثار، شهادت، مقاومت و پایداری و اجرای نقاشی‌های دیواری در سطح شهر با موضوعات ایثار و شهادت اقداماتی بوده که در حوزه زیباسازی منظر شهری انجام‌شده است.

کلانترزاده از برگزاری مراسم روضه‌های خانگی مقابل منزل شهدا خبر داد و یادآور شد: برگزاری مراسم رونمایی از تابلو شهدا نصب‌شده در معابر شهر و گردآوری و ثبت و ضبط دیدارهای دوره‌ای از خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران نیز در برنامه‌های ویژه شهرداری قرارگرفته است.

وی از تدوین سند هویتی شهید مولوی یکی از شهدای شهرداری قم نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهید سلیمانی و همچنین آماده‌سازی و اجرای سرود در مراسم تشییع شهید سلیمانی ازجمله برنامه‌هایی بوده که در تاریخ عملکرد شهرداری قم ثبت‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، گردآوری مجموعه طرح‌های گرافیکی تولیدشده در حوزه‌های ایثار و شهادت و اکران آن در سطح شهر را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: آماده‌سازی تصاویر شهدا در برنامه چله سرو و گردآوری و تدوین فعالیت‌ها و حضور بسیجیان شهرداری قم در مأموریت‌های محوله و همچنین همکاری در برگزاری یادواره‌هایی مانند “مشق عشق” از دیگر اقدامات انجام‌شده در این حوزه بوده است.

کلانترزاده ادامه داد: تولید و انتشار پیام‌های شهردار قم در مناسبت‌های تقویمی مانند آزادسازی خرمشهر، هفته دفاع مقدس، ارتحال والدین محترم شهدا، روز پاسدار نیز بخشی از برنامه‌های انجام‌شده در شهرداری قم است.

وی، تدوین و ثبت مجموعه اقدامات شهرداری در احداث و تکمیل باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: گردآوری و تدوین یادواره‌های شهدا برگزارشده در شهرداری، تشییع شهدای مدافع حرم، ایجاد قطعه شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه (س) و گردآوری یادمان‌های ایثار و شهادت نیز انجام‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اجرای طرح خانه موزه‌های شهدا در خانه شهید زین‌الدین در شهر قم را نوآورانه خواند و خاطرنشان کرد: گردآوری تصاویر، اسناد، خاطرات شهرداری قم در زمان دفاع مقدس و بمباران‌های شهر مقدس قم ازجمله اقداماتی بوده که برای نخستین بار انجام‌شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.