کشف ۷۹ اصله درخت جنگلی و بیابانی قاچاق در قم

شهر بیست/ جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی قم از کشف ۱۷۷ اصله درخت جنگلی و بیابانی قاچاق و ممنوع‌القطع طی سال گذشته یاد کرد و گفت: از ابتدای سال تا به امروز شش مورد درختان جنگلی قاچاق با ۴۲ اصله درخت و پنج مورد درختان بیابانی ممنوع القطع با ۳۷ اصله کشف شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف ۷۹ اصله درخت جنگلی و بیابانی قاچاق در قم
شناسه : 26831 | انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، ابوالفضل عباسی با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ مورد پرونده کشف چوب قاچاق داشته‌ایم، اظهار کرد: ۱۲ مورد چوب‌های جنگلی شمال به تعداد ۱۳۵ اصله و چهار مورد چوب‌های جنگلی و ممنوع‌القطع بیابانی قم از نوع گز و تاغ به تعداد ۴۲ اصله کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: چوب‌های جنگلی در نجاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موارد در کارگاه‌های نجاری و گشت‌زنی‌ها و ایست بازرسی‌ و بازدید از کارخانجات چوب‌بری کشف شده است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی قم گفت: ماموران یگان حفاظت بر اساس حکم قضایی صادره توسط مقام قضایی ضابط خاص محسوب می‌شوند و با توجه به دستور صادره و حکم قضایی از دادستان به صورت شبانه‌روزی حق بازرسی و کنترل خودروهای حامل چوب، کارگاه‌ها و نجاری‌ها را دارند.

وی ادامه داد: طی سال جاری تا به امروز ۶ مورد کشف درختان جنگلی قاچاق با ۴۲ اصله درخت و پنج مورد درختان بیابانی قاچاق با ۳۷ اصله درخت کشف شده است.

عباسی با بیان اینکه در جنگل‌های در دست‌کاشت قرق‌بان فعال بوده و نیروهای گشتی، نظارت را دنبال می‌کنند، گفت: نیروهای شیفت کشیک شب یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز فعال هستند و در صورت دریافت گزارش با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی یادآور شد: عموم مردم در صورت مشاهده تخلفات مختلف در حوزه منابع طبیعی می‌توانند با تماس با تلفن ۱۵۰۴ در هر نقطه از ایران اسلامی، تخلف متخلفان را گزارش دهند تا نیروهای یگان حفاظت برخورد با آنان را دنبال کنند.

نوشته های مشابه
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید وزیر کشور از ستاد تسهیلات سفر شهرداری قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
بازدید نوروزی اعضای شورای شهر از سازمان‌های شهرداری قم
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.