توسعه ۱۰ هکتاری باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم

شهر بیست/ شهردار قم با بیان اینکه ۱۵ هکتار از محوطه باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس تکمیل شده و توسعه ۱۰ هکتاری این پروژه هم در حال انجام است، گفت: باغ‌موزه نگین بوستان هزار هکتاری قم محسوب می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توسعه ۱۰ هکتاری باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم
شناسه : 26821 | انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آیین افتتاح باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ما جاری است.

شهردار قم، دفاع مقدس را یک سرمایه ملی دانست و تصریح کرد: این سرمایه امروز مورد دستبرد و انحراف دشمنان قرارگرفته و برای حراست از آن باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه حراست از سرمایه‌های معنوی نشانه رشد یک ملت است، ادامه داد: باید بدانیم موزه دفاع مقدس یک ساختمان نبوده بلکه یک وجدان و یک فرهنگ است.

وی با تأکید بر حمایت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها یادآور شد: این موزه بعد از افتتاح هم نیاز به حمایت‌های فرهنگی دارد و نباید اجازه بدهیم این موزه به مرحله‌ی ایستایی رسیده و یک مکان راکد باشد.

شهردار قم، اتحاد و همدلی را عامل به سرانجام رسیدن موزه اعلام و بیان کرد: ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا داشته و تا زمان تکمیل نهایی آن چندین برابر هزینه دارد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: مسائل مادی حل می‌شود اما مسئله معنوی یعنی اینکه به‌صورت هنرمندانه و علمی از دستاوردهای دفاع مقدس دفاع شود کار بسیار سختی است.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل ۱۰ هکتار باقی‌مانده یادآور شد: مساحت باغ موزه دفاع مقدس قم ۳۲ هکتار است که از سال ۹۵ با ۱۵ هکتار شروع‌شده و در فاز دوم ۴ و نیم هکتار نزدیک به اطراف ساختمان کارشده و نزدیک به ده هکتار دیگر باید تکمیل شود.

شهردار قم در پایان باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نگین بوستان هزار هکتاری قم دانست و افزود: باغ‌موزه پیوست فرهنگی بوستان هزار هکتاری محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.