جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان، گفت: متأسفانه بستنی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها و پاساژها کمترین رعایت دستورات بهداشتی را دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 26760 | انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۱۰ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۶۷۱ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۲۹ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از کسانی که تست کرونا آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر در ادامه با بیان اینکه شاهد پیک سوم و شدید ویروس کرونا در قم هستیم و تعداد بستری ها روز به روز در حال افزایش است، گفت: قدرت سرایت ویروس بالا رفته و حدود ۷۵ درصد نمونه های اخذ شده مثبت می شوند.

وی افزود: متاسفانه رعایت پروتکل ها کم شده و امروزه شاهد هستیم که فقط ۶۰ درصد مردم قم دستورات بهداشتی را رعایت می کنند که البته بخشی به علت کلافگی و خستگی مردم است اما باید بدانند که اگر دستورات بهداشتی رعایت نشود شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: نباید کادر درمان احساس بی‌انگیزگی کنند، زمانی که یک پرستار و یا پزشک در خیابان مشاهده کند مردم دستورات بهداشتی را رعایت نکرده یا از ماسک استفاده نمی کنند، بی انگیزه شده و خستگی در تن آنها می ماند.

قدیر تأکید کرد: به هیچ عنوان به دنبال کرونا هراسی نیستیم و فقط تاکید می کنیم که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و به مسائل بهداشتی توجه نکنیم شاهد وضعیت نگران کننده تری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دورکاری، کم‌کردن‌حجم کاری ادارات، تعطیلی صنوف پرخطر و … را پیشنهاد داده‌ایم، گفت: در راستای اجرای دستورات بهداشتی با هیچ نهادی تعارف نداریم و هر مجموعه و یا صنفی که دستورات بهداشتی را رعایت نکند، قطعاً پلمب خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: متاسفانه بستنی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها و پاساژها کمترین رعایت دستورات بهداشتی را دارند، تذکرات لازم ارائه و در صورت عدم توجه برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.