ضدعفونی مستمر معابر و پارک‌های قم

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از اجرای طرح ضدعفونی مستمر معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها خبر داد و گفت: باید از تجربیات اجرای طرح ممنوعیت ورود شهروندان به پارک‌ها و بوستان‌ها در پیک نخست بیماری استفاده کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضدعفونی مستمر معابر و پارک‌های قم
شناسه : 26733 | انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به شروع پیک دوم بیماری کرونا و قرار گرفتن قم در وضعیت قرمز، اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری باید مانند پیک نخست تمام اقدامات لازم انجام شود و همه دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی یکدیگر از بدتر شدن وضعیت استان جلوگیری کنند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: به همین منظور شهرداری در نظر دارد به‌صورت مداوم معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری را ضدعفونی کند.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال جمع‌بندی در خصوص حجم ضدعفونی، میزان ماده مصرفی، نوع وسیله و تجهیزات بکار گیری شده هستیم، افزود: این اقدام همانند پیک نخست بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امکان دارد همچنان وضعیت استان قرمز باقی بماند، گفت: در این راستا باید ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها و نحوه فعالیت‌ها و کاربری در داخل بوستان‌ها را مدیریت کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم یادآور شد: در عملیاتی کردن این موضوع باید از تجربیات اجرای طرح ممنوعیت ورود شهروندان به پارک‌ها و بوستان‌ها در پیک نخست بیماری استفاده کنیم و البته باید نقش همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌ها و یا ادارات نیز در نظر گرفته شود.

وی ابراز داشت: با توجه به خانه‌نشینی در پیک نخست برای این موضوع هم برنامه‌ریزی‌شده و در حال تهیه و تولید محصولات فرهنگی و آماده‌سازی پیام‌های هشدار و اطلاع‌رسانی، ارائه طرح‌های فرهنگی، ورزشی، سرگرمی هستیم.

رحیمی با اشاره به نقش فضای مجازی ابراز کرد: با توجه به افزایش استفاده از ابزارهای الکترونیکی و شبکه‌های مجازی در این شرایط توسط مردم، در حال آماده‌سازی برنامه‌هایی در جهت ایجاد فضای نشاط، تلاش و امید در محیط خانواده و ترویج مباحث شهروندی هستیم.

وی خاطرنشان شد: همچنین پیش‌بینی‌شده است در صورت نیاز از تمام بلندگوهای اذان‌گو و بلندگوهای نصب‌شده بر روی خودروهای تخلفات شهری استفاده شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به جمع‌آوری و مدیریت دفع پسماندهای عفونی، تصریح کرد: با توجه به تجربیات حاصله از موج اول شیوع ویروس کرونا در مدیریت، جمع‌آوری و دفع پسماندهای عفونی، سازمان مدیریت پسماند برای بدترین حالت آمادگی دارد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.