۱۳ محور پرخطر قم ایمن‌سازی می‌شود/ نوسانات ارزی سد راه توسعه دوربین‌های ترافیکی شهر است

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ایمن سازی ۱۳ محور پرخطر در شهر قم در دستور کار قرار دارد، گفت: محور آیت‌الله بروجردی جزء محورهای پرخطر با ثبت سیزده فوتی بود که با نصب ۱۸ دوربین، تصادفات و حوادث این بلوار به صفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۳ محور پرخطر قم ایمن‌سازی می‌شود/ نوسانات ارزی سد راه توسعه دوربین‌های ترافیکی شهر است
شناسه : 26728 | انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمارها در ۶ تقاطع مهم شهر حوادث بیشتری رخ‌داده و اینها نقاط پرخطر شهر قم هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: شهرداری برای این امر قرار است این مناطق را موردمطالعه قرار دهد تا این عوامل پرخطر شناسایی و برطرف شوند.

ذاکریان با بیان اینکه در حال حاضر منطقه صفائیه که جزء این مناطق پرخطر است در حال بررسی و مطالعه است، افزود: پیاده‌روی‌های این خیابان مورد بررسی قرار گرفت و ۱۱ محله دیگر که پرتردد هستند به مشاور واگذارشده است.

به گفته وی، ۱۳ محور پرخطر هم در بحث ایمن‌سازی آن برنامه‌ریزی‌شده تا اقداماتی نسبت به ایمن‌سازی آن صورت گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: از سال ۹۵ شهرداری نسبت به نصب دوربین‌های هوشمند اقدام کرده است که بعد از فراخوان یک پیمانکار قرار بود ۱۶۰ دوربین را خریداری و نصب کند، اما با توجه به نوسانات ارزی این قرارداد لغو شد.

ذاکریان با بیان اینکه محور آیت‌الله بروجردی جزء محورهای پرخطر بود و ۱۳ فوتی در این مسیر داشتیم، یادآور شد: با نصب ۱۸ دوربین تصادفات و حوادث این بلوار به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: مشکلات ارزی مکانیزه کردن پل های عابر پیاده را هم دچار مشکل کرده است. در این زمینه چهار بار سال گذشته مزایده برگزار شد اما موفق به جذب پیمانکار نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: در یزدانشهر، خیابان امام خمینی(ره) و پردیسان به‌صورت آسانسوری پل‌های عابر پیاده نصب‌شده است، چراکه آسانسور برای سالمندان و معلولان کاربردی‌تر است.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ۱۳ پل مکانیزه برای قم در نظر داریم که منتظر پیمانکار و مشاور هستیم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.