برخورد دادستانی قم با پیج‌های مبتذل اینستاگرامی/ ۱۰۵ منتشرکننده محتوای غیراخلاقی بازداشت شدند

شهر بیست/ جانشین قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم با تاکید بر اینکه مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق در انتظار نشردهندگان محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی است، گفت: ۱۰۵ تَن به علت انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برخورد دادستانی قم با پیج‌های مبتذل اینستاگرامی/ ۱۰۵ منتشرکننده محتوای غیراخلاقی بازداشت شدند
شناسه : 26689 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری اظهار کرد: بر اساس بند ۳ از ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی و مواد ۷۴۲ و ۷۴۳ از قانون مذکور، در صورتی که افراد در صفحه های مجازی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی تصاویر مبتذل و محتوای غیراخلاقی و جریحه دار کننده عفت و اخلاق عمومی بارگذاری کنند، به حبس از سه ماه تا یک‌سال، تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

وی بیان داشت: امروزه یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی ولنگاری و اعمال مجرمانه ای است که در بستر فضای مجازی اتفاق می افتد . در همین راستا، قرارگاه دادسرای قم با توجه به اهمیت اشراف بر فضای مجازی، رصد مستمر صفحات مرتبط با قم را در دستور کار خود قرار داده و در همین خصوص طی ۱۰ ماه گذشته تاکنون ۱۰۵ تَن از عوامل انتشار این گونه آثار که عمده آنها در اینستاگرام مشغول به انجام فعالیت‌های مجرمانه از جمله مدلینگ مبتذل، کشف حجاب، لایوهای غیراخلاقی و توزیع مشروبات الکلی و موادمخدر بوده اند، شناسایی و با دستورقضایی بازداشت و ضمن از دسترس خارج کردن دائم حساب های کاربری آنان، برای نام بردگان پرونده قضایی تشکیل و برای آنان کیفرخواست صادر شده است.

این مقام قضایی قم خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه اقدام هنجارشکنانه و اعمال مجرمانه در فضای مجازی موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات صفحه و گرداننده آن به شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ در پیام‌رسان‌ ایتا یا واتساپ جهت پیگیری قانونی ارسال کنند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.