رسانه‌ها در مقابله با نماهای غربی فرهنگ‌سازی کنند

شهر بیست/ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: رسانه با فرهنگ‌سازی خود می‌تواند با المان‌ها ونماهایی که مغایر با هویت اسلامی شهر قم هستند، مقابله کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رسانه‌ها در مقابله با نماهای غربی فرهنگ‌سازی کنند
شناسه : 26651 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان بیان کرد: در شهر قم، ساختارهای مذهبی فراوانی از جمله بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه وجود دارد لذا این ساختارها باعث شده تا همه مناسبات شهر سبک و سیاق اسلامی گرفته و این مهم در طرح تفصیلی شهر قم هم دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه کیفیت زندگی، سیما و منظر شهری و کالبد شهر از جمله موضوعاتی هستند که از هویت دینی شهر اثر می‌گیرند، افزود: باید جلوی توسعه نماهایی را که با کالبد شهر قم مغایرت دارد، بگیریم و در این زمینه رسانه تاثیر مهمی دارد. صداوسیما و انواع پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها باید در این مسیر همراهی کنند.

جانقربان افزود: برای شهر قم یک افق، چشم انداز و برنامه بلند مدت و کوتاه مدت و هم چنین برنامه یک ساله تدوین شده که برش‌هایی از طرح تفصیلی است و تحقق اهداف آن نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت هویت شهری در قم، ادامه داد: مردم ما باید هویت شهر خود را بشناسند و آن را اولویت خود بدانند، شهرداری هم باید در رفتارها و عملکرد خود این هویت را بروز و ظهور دهد که تحلیل عملکرد مردم و شهرداری در این حوزه به عهده رسانه‌هاست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: شهر ما دینی است و این مهم باید در عمل دیده شود، ما نمادها و نماهای غیر اسلامی در شهر را به عنوان یک ناهنجاری تعریف کرده‌ایم و پذیرفته شدن از سوی جامعه این تعریف نیاز به نقش آفرینی رسانه دارد.

جانقربان با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات شهرداری نتیجه انعکاس مطالبات مردمی در رسانه‌هاست، بیان کرد: نقش رسانه در همه اجزای زندگی مردم و مطالبات آنها از مدیریت شهری و انتقال خواسته مردم در زمینه‌های مختلف کارساز است.

وی با اشاره به فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» گفت: در این فراخوان به بسیاری از موضوعات مهمی که در آن نیاز به ارتباط دو سویه مدیریت شهری و رسانه‌ها داریم اشاره شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: دنیای امروز که از آن به دهکده جهانی تعبیر می‌شود در واقع ساخته و پرداخته رسانه‌هاست و هر مسیر و هدف مهمی در شهر نیاز به نقش آفرینی این نهاد مهم دارد که جشنواره رسانه‌ای «شهرما» می‌تواند این نقش آفرینی را تسهیل کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.