فعلاً امیدی به واکسن کرونا نداریم/ افزایش ابتلا به کرونا در کودکان

شهر بیست/ معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه ابتلای گروه‌های سنی پایین به کرونا در حال افزایش است، گفت: در خصوص واکسن فعلا نباید نقطه امیدی داشته باشیم چراکه بسیاری از کشورها نگاه اقتصادی به این موضوع دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعلاً امیدی به واکسن کرونا نداریم/ افزایش ابتلا به کرونا در کودکان
شناسه : 26625 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر قاسم جان‌بابایی امروز در جلسه مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه قم اولین استانی بود که توانست کرونا را در کشور تشخیص دهد، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در راستای مدیریت کرونا در سطح استان انجام شده که نشان دهنده یک فضای همدلی است.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا متمایز از ویروس های دیگر است و بسیار پیچیده عمل می کند، درمان ویروس حمایتی و مراقبت از خود و تشخیص به موقع است.

معاون وزارت بهداشت افزود: در خصوص واکسن نباید نقطه امیدی فعلاً داشته باشیم چراکه بسیاری از کشورها نگاه اقتصادی به این موضوع دارند باید بدانیم که با کارهای پیشگیری و مراقبتی میتوانیم در راستای مدیریت ویروس عمل کنیم.

جان‌بابایی یادآور شد: در خصوص کودکان نیز باید این نکته را بگویم که ابتلای گروه‌های سنی پایین در حال افزایش است و کودکان می‌توانند ناقلین کرونا به بزرگسالان باشند.

وی افزود: در کشور شاهد روند کاهشی ویروس بودیم اما متاسفانه مسافرت ها و بعضاً برخی تجمع ها موجب شد تا این ویروس در سطح کشور بار دیگر به صورت صعودی عمل کند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما دیر مراجعه کردن افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی است و باید بدانیم که تشخیص سریع یکی از مسائل مهم در این ویروس است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.