کسانی که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج ابتذال می‌کنند/ قیاس ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان فساد اعتقادی است/ امثال حر اشتباه خود را پذیرفتند

شهر بیست/ حجت‌الاسلام رفیعی گفت: کسانی که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج ابتذال می‌کنند درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسانی که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج ابتذال می‌کنند/ قیاس ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان فساد اعتقادی است/ امثال حر اشتباه خود را پذیرفتند
شناسه : 26621 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری دهه سوم محرم در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم قرآنی بحث فساد است. خداوند فساد را دوست ندارد و در قرآن مطرح کرده که مفسد و مصلح کیست به همین خاطر بررسی این موضوع مهم است.

وی افزود: فساد یعنی تخریب، خروج از اعتدال و ظلم کردن و هر کاری که طبق استاندارد خودش انجام نشود منجر به فساد می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما مسلمانان قائل به توحید هستیم و هر کسی از یگانگی خداوند خارج شود دچار فساد شده و طبق آیات قرآن کسانی در دنیا و آخرت موفق خواهند شد که به دنبال فساد نباشند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) تأکید کرد: در مسئله دین، تشخیص فساد کمی مشکل است چراکه حتی منافقین  هم می‌گویند ما مصلح هستیم و فساد نداریم و مشکل این است که هر جناح و قدرت اقتصادی و برنامه‌ریز کار خودش را درست می‌بیند و قبول ندارد که دچار فساد شده است.

رفیعی یادآور شد: دولت‌ها می‌گویند برنامه و مدیریت ما درست است و دولت‌های قبلی مشکل داشته‌اند و امثال وهابیت و داعش خود را حق می‌داند و ادیان دیگر را قبول ندارد به همین خاطر تشخیص فساد معیار لازم را دارد و بدون معیار ممکن نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در امر دین‌داری و تدبیر و امور حاکمیتی فساد بیشتر است و جنایت‌کارانی مثل داعش خود را دین حق می‌دانند و امثال فرعون و هارون‌الرشید ادعای اصلاح دین را داشتند.

رفیعی تأکید کرد: اولین فساد که بسیار خطرناک است، فساد اعتقادی است و امثال سامری نمونه یک فساد اعتقادی است.

وی یادآور شد: سامری یک جریان است و امروز هم سامری‌ها زیاد هستند و مفسدین اعتقادی همچون خوارج، غلات، کیسانیه، یمانی، عرفان حلقه، مجسمه، مشبهه، مرجعه و… نمونه‌هایی از مذاهب و اعتقادات فاسد و گمراه هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اعتقاد جوان باید درست و پاک باشد چراکه اعتقاد خراب آفت دارد و تمام آثارش فاسد می‌شود به همین خاطر برای اعتقاد صحیح معیار لازم داریم.

رفیعی تأکید کرد: وای از روزی که اعتقاد جوان فاسد شود همانند عده‌ای که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست، این همان ترویج ابتذال است درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرچشمه دین قرآن و ائمه معصومین بوده و منشأ اعتقادات صحیح اهل‌بیت(ع) هستند چراکه تنها اهل‌بیت(ع) معصوم هستند.

وی افزود: کتاب توحید شیخ صدوق بسیار مهم است و باید این کتاب در حوزه‌های علمیه مباحثه شود چراکه مسائل اعتقادی و توحیدی را خوب موردبررسی قرار داده و ثابت نموده اهل‌بیت(ع) به خاطر توحید و اعتقاد با دشمنان مبارزه می‌کردند.

رفیعی تأکید کرد: اینکه کسی به مقایسه ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان بپردازد فساد اعتقادی است چون این کار باعث می‌شود نمازخوان به سمت شراب‌خواری برود نه اینکه شراب‌خوار به سمت نماز بیاید.

وی اظهار کرد: امثال حر و هشام اشتباه خود را پذیرفتند و در مقابل امام معصوم سر تعظیم فرود آورده و قبول کردند دچار اشتباه شده‌اند اما کسی که بر موضوع غلط بماند و تبلیغ ضد دین و با شبکه‌های خارجی همکاری کند و اصلاً حس پذیرش نداشته باشد قابل قیاس نیست با کسانی که اشتباه خود را می‌پذیرند.

رفیعی تأکید کرد: عقیده صحیح باید از سرچشمه یعنی امام و قرآن و پیامبر گرفته شود چراکه نبی خدا می‌دانست بعد از رحلتشان چقدر دکان‌های دین‌داری بازخواهد شد به همین خاطر کتاب خدا و اهل‌بیت(ع) را به یادگار گذاشتند تا امت دچار فساد و انحراف عقیدتی نشوند.

وی افزود: حضور عالمان دینی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان امری ضروری است و این ‌یک وظیفه سنگینی است که باید انجام شود تا اعتقادات جوانان تصحیح و از آفات در امان بماند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.