کسانی که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج ابتذال می‌کنند/ قیاس ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان فساد اعتقادی است/ امثال حر اشتباه خود را پذیرفتند

شهر بیست/ حجت‌الاسلام رفیعی گفت: کسانی که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج ابتذال می‌کنند درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسانی که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج ابتذال می‌کنند/ قیاس ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان فساد اعتقادی است/ امثال حر اشتباه خود را پذیرفتند
شناسه : 26621 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری دهه سوم محرم در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم قرآنی بحث فساد است. خداوند فساد را دوست ندارد و در قرآن مطرح کرده که مفسد و مصلح کیست به همین خاطر بررسی این موضوع مهم است.

وی افزود: فساد یعنی تخریب، خروج از اعتدال و ظلم کردن و هر کاری که طبق استاندارد خودش انجام نشود منجر به فساد می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما مسلمانان قائل به توحید هستیم و هر کسی از یگانگی خداوند خارج شود دچار فساد شده و طبق آیات قرآن کسانی در دنیا و آخرت موفق خواهند شد که به دنبال فساد نباشند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) تأکید کرد: در مسئله دین، تشخیص فساد کمی مشکل است چراکه حتی منافقین  هم می‌گویند ما مصلح هستیم و فساد نداریم و مشکل این است که هر جناح و قدرت اقتصادی و برنامه‌ریز کار خودش را درست می‌بیند و قبول ندارد که دچار فساد شده است.

رفیعی یادآور شد: دولت‌ها می‌گویند برنامه و مدیریت ما درست است و دولت‌های قبلی مشکل داشته‌اند و امثال وهابیت و داعش خود را حق می‌داند و ادیان دیگر را قبول ندارد به همین خاطر تشخیص فساد معیار لازم را دارد و بدون معیار ممکن نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در امر دین‌داری و تدبیر و امور حاکمیتی فساد بیشتر است و جنایت‌کارانی مثل داعش خود را دین حق می‌دانند و امثال فرعون و هارون‌الرشید ادعای اصلاح دین را داشتند.

رفیعی تأکید کرد: اولین فساد که بسیار خطرناک است، فساد اعتقادی است و امثال سامری نمونه یک فساد اعتقادی است.

وی یادآور شد: سامری یک جریان است و امروز هم سامری‌ها زیاد هستند و مفسدین اعتقادی همچون خوارج، غلات، کیسانیه، یمانی، عرفان حلقه، مجسمه، مشبهه، مرجعه و… نمونه‌هایی از مذاهب و اعتقادات فاسد و گمراه هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اعتقاد جوان باید درست و پاک باشد چراکه اعتقاد خراب آفت دارد و تمام آثارش فاسد می‌شود به همین خاطر برای اعتقاد صحیح معیار لازم داریم.

رفیعی تأکید کرد: وای از روزی که اعتقاد جوان فاسد شود همانند عده‌ای که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست، این همان ترویج ابتذال است درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرچشمه دین قرآن و ائمه معصومین بوده و منشأ اعتقادات صحیح اهل‌بیت(ع) هستند چراکه تنها اهل‌بیت(ع) معصوم هستند.

وی افزود: کتاب توحید شیخ صدوق بسیار مهم است و باید این کتاب در حوزه‌های علمیه مباحثه شود چراکه مسائل اعتقادی و توحیدی را خوب موردبررسی قرار داده و ثابت نموده اهل‌بیت(ع) به خاطر توحید و اعتقاد با دشمنان مبارزه می‌کردند.

رفیعی تأکید کرد: اینکه کسی به مقایسه ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان بپردازد فساد اعتقادی است چون این کار باعث می‌شود نمازخوان به سمت شراب‌خواری برود نه اینکه شراب‌خوار به سمت نماز بیاید.

وی اظهار کرد: امثال حر و هشام اشتباه خود را پذیرفتند و در مقابل امام معصوم سر تعظیم فرود آورده و قبول کردند دچار اشتباه شده‌اند اما کسی که بر موضوع غلط بماند و تبلیغ ضد دین و با شبکه‌های خارجی همکاری کند و اصلاً حس پذیرش نداشته باشد قابل قیاس نیست با کسانی که اشتباه خود را می‌پذیرند.

رفیعی تأکید کرد: عقیده صحیح باید از سرچشمه یعنی امام و قرآن و پیامبر گرفته شود چراکه نبی خدا می‌دانست بعد از رحلتشان چقدر دکان‌های دین‌داری بازخواهد شد به همین خاطر کتاب خدا و اهل‌بیت(ع) را به یادگار گذاشتند تا امت دچار فساد و انحراف عقیدتی نشوند.

وی افزود: حضور عالمان دینی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان امری ضروری است و این ‌یک وظیفه سنگینی است که باید انجام شود تا اعتقادات جوانان تصحیح و از آفات در امان بماند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.