برگزیدگان نهمین دوره دوسالانه عکس قم معرفی شدند

شهر بیست/ برگزیدگان نهمین دوره دوسالانه عکس قم در مراسم اختتامیه این جشنواره، معرفی و تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان نهمین دوره دوسالانه عکس قم معرفی شدند
شناسه : 2662 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین نهمین دوره دوساله عکس قم و پاسداشت هنرمندان عکاس قم، همزمان در آستانه چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

در این مراسم، سید موسی حسینی کاشانی به جایگاه هنر در جامعه اشاره کرد و گفت: هنر ابداع امروز نیست و همواره همراه انسان بوده است.

وی، قرآن کریم را تجلی هنر و زیبایی شناسی عنوان کرد و افزود: هنر می تواند زندگی انسان را از تلاطم به سوی نشاط جهت دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از فن خطابه، سینما، تئاتر، خوشنویسی، نویسندگی، شعر و عکاسی به عنوان اقسام هنر اشاره کرد.

حسینی کاشانی بر لزوم بهره گیری از هنر عکاسی در انتقال پیام به مخاطب تأکید کرد و افزود: امروز هنر عکاسی علاوه بر بخش های هنری، در بخش رسانه ای جایگاه مهمی دارد و گاهی یک عکس خبری می تواند تأثیر بسیاری داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که آثار هنرمندان در رشته های مختلف هنری در قالب کتاب منتشر شود و برای آیندگان باقی بماند.   

در ادامه محمد اخلاقی دبیر دوسالانه عکس قم با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش غیررقابتی و رقابتی، گفت: در بخش غیررقابتی ۲۵ تَن از هنرمندان عکاس پیشکسوت و در بخش رقابتی نیز ۱۰۸ عکاس ۹۷۵ قطعه عکس خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.
وی با اشاره به برگزاری بخش رقابتی این دوره در دو بخش قاب قم و آزاد، گفت: ۱۲۵ اثر از سوی هیئت داوران انتخاب شد و در دو نگارخانه فرهنگ و اشراق نمایش داده شد.

همچنین ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، به نقش مؤثر این جشنواره در رشد و بالندگی هنر عکاسی قم اشاره کرد.

وی به برگزاری چهارنشست تخصصی عکاسی با عنوان «حضور لحظه ها، حضور خلاق» با حضور استادان و پیشکسوتان رشته عکاسی اشاره کرد و افزود: این نشست ها در حاشیه برگزاری جشنواره، با هدف تقویت سطح کیفی و آگاهی عکاسان قم برگزار شد.

پایان این مراسم اختصاص به تجلیل از برگزیده های نهمین دوره دوسالانه عکس قم داشت.

اعضای هیئت داوران این دوره را ابراهیم سلیمانی، مهدی توکلیان، مجید ایرانی، ناصر ابراهیمی، وحید قاسمی زرنوشه، محمد اخلاقی و سعیده معصومی تشکیل دادند.

هیئت داوران نهمین دوره دوسالانه عکس قم، محمدعلی جلالی، ابوالفضل ماهرخ و محمدمهدی وِرال را در بخش قاب قم به عنوان برگزیده معرفی کرد.

همچنین در بخش آزاد نیز خدیجه سخندان، مسعود قائمی و علی جعفری مقدم از سوی هیئت داوران به عنوان عکاسان برگزیده تجلیل شدند و از سمیه نوذری و محمدمهدی ورال نیز تقدیر شد.

خاطرنشان می شود همچنین از حاج ابوالفضل فتحی، حسن عنایتی، حسن محمودی، محمد جهانبخش، مهدی توکلیان، محمدمهدی بهمنی، امیر حسامی نژاد، محمد اخلاقی و عباس منجمی گیلانی به عنوان پیشکسوتان هنر عکاسی در قم تجلیل شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.