ایده‌های اشتغال‌زا در روستاهای قم حمایت می‌شود

شهر بیست/ رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: با اجرای طرح «صنایع روستادوست» هر نوع ایده و طرحی جدیدی که باعث رونق اشتغال در روستاهای این استان شود، از سوی کمیته امداد موردحمایت قرار می‌گیرد و هرچه تعداد ایده‌های بیشتری از استان قم ارسال شود، سبب جذب منابع بیشتری برای رشد و توسعه استان خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ایده‌های اشتغال‌زا در روستاهای قم حمایت می‌شود
شناسه : 26613 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حسین اسفندیاری گفت: یکی از مسائل مهم در اشتغال‌زایی روستایی، تنوع و بازدهی پایین طرح‌های تولیدی در این مناطق است.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح «صنایع روستادوست» از سوی کمیته امداد کشور و با هدف شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی به‌منظور تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعین، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان این عرصه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: در این راستا از کارآفرینان،‌ مخترعان، صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان که ایده‌های قابل‌اجرا در روستا دارند،‌ حمایت می‌شود که این طرح‌ها باید برای تولید در روستا مقرون‌به‌صرفه،‌ نوآورانه و دارای فناوری ساده و قابل پشتیبانی در روستاها باشد.

به گفته اسفندیاری، به سه طرح برتر هدیه نقدی اهدا می‌شود و اگر فرد به‌شخصه بخواهد ایده را اجرایی کند،‌ تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار وی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه تعداد ایده‌های بیشتری از استان قم ارسال شود، سبب جذب منابع بیشتری برای رشد و توسعه استان خواهد شد.

وی گفت: فراخوان شرکت در این طرح در سطح کشور به تمام نهادها از جمله استانداری‌ها، ‌فرمانداری‌ها، ‌بخشداری‌ها،‌ شوراها و دهیاری اعلام و همچنین به دانشگاه‌ها ابلاغ‌شده است و علاقه‌مندان تا ۲۵ مهرماه فرصت دارند ایده‌های خود را در سامانه کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir ارسال نمایند.

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: تاکنون بیش از ۱۶ طرح از قم در سامانه کمیته امداد ثبت‌شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.