کاهش ۶۸ درصدی حجم مسافران برون‌شهری قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: در ۴ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۷۰۸ هزار نفر جابه‌جایی مسافر ثبت‌شده بود درحالی‌که در ۴ ماه نخست سال ۹۹ این تعداد به ۲۳۹ هزار نفر رسیده، یعنی جابه‌جایی مسافران با اتوبوس ۶۸ درصد کاهش داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۶۸ درصدی حجم مسافران برون‌شهری قم
شناسه : 26596 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا پوریافر با تشریح تغییرات ایجادشده در سبک زندگی انسان‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: ویروس کرونا تأثیر بسیار زیادی بر حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری گذاشته است، به‌طوری‌که در ابتدای اپیدمی این ویروس اتوبوس‌رانی بسیاری از شهرها تعطیل و سفر مردم یا به تعویق افتاد و یا با اتومبیل شخصی انجام شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم آمار جابه‌جایی مسافران با اتوبوس برون شهر را اعلام کرد و افزود: در ۴ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۷۰۸ هزار نفر جابه‌جایی مسافر ثبت‌شده بود درحالی‌که در ۴ ماه نخست سال ۹۹ این تعداد به ۲۳۹ هزار نفر رسیده یعنی جابه‌جایی مسافران با اتوبوس ۶۸ درصد کاهش داشته است.

پوریافر خاطرنشان کرد: پایانه‌های مسافربری برخلاف اتوبوس‌رانی حتی یک روز هم تعطیل نشد و همان خدمات را حتی برای یک مسافر ارائه داده است، به‌طوری‌که خدماتی مانند ایجاد فضای سبز و رفت‌وروب هیچ تفاوتی نسبت به قبل از کرونا نداشته است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف انجام‌شده در این دوران، عنوان کرد: سازمان پایانه‌ها در سال ۹۹ با چالش‌های گوناگونی مانند پرداخت حقوق پرسنل مواجهه شده است، درحالی‌که نسبت به ۴ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۲۷ درصد کاهش منابع مالی را داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم به بخشودگی اجاره‌بهای ملک‌های زیر نظر سازمان پایانه‌ها اشاره و تصریح کرد: سازمان پایانه‌ها یک سازمان درون هزینه‌ای است اما شورا به دلیل بحث کرونا به مدت دو ماه اجاره‌ها را بخشیده و بااین‌وجود کلیه پرسنل اقداماتی را که پیش از کرونا انجام می‌دادند را به بهترین شکل انجام دادند.

پوریافر هزینه‌های انجام‌شده در ایام کرونا را نیز اعلام کرد و گفت: در همین ایام علاوه بر اینکه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کاهش درآمد داشتیم، در راستای مدیریت کرونا، سم‌پاشی و ضدعفونی کردن بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان نیز هزینه داشته است.

وی نحوه قرار گرفتن مسافران در اتوبوس را عنوان و ابراز کرد: در یک اتوبوس ۵ مسافر سوار شده و  بخش عمده درآمد اتوبوس را بار جبران می‌کند که اگر بار نباشد صاحبان اتوبوس‌ها ورشکست می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به دادن وام دو میلیون تومانی به رانندگان اتوبوس، عنوان کرد: امیدواریم که این ویروس منحوس از بین رفته هرچند که تا ۶ ماه آینده تحقق این امر غیرممکن است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.