در چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی

۹۲ طرح اقتصادی در قم به بهره برداری می رسد

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: 92 طرح اقتصادی با اعتباری بیش از چهارهزار و 520 میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر امسال در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری قم به بهره برداری می رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۹۲ طرح اقتصادی در قم به بهره برداری می رسد
شناسه : 2659 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مهرداد غضنفری در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر افزود: بیش از ۵۵ درصد سرمایه گذاری انجام شده برای طرح های قابل افتتاح در دهه فجر مربوط به حوزه اقتصادی استان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه اقتصادی قم گفت: تدوین سند اشتغال و مشارکت کم نظیر بانک ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز بنگاه های اقتصادی از جمله دستاوردهای این بخش است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم، ادامه داد: در یک و نیم ساله گذشته یک هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها در قم پرداخت شد که تثبیت اشتغال چهار هزار تن و ایجاد فرصت شغلی جدید برای ۴۰۰ تن را در پی داشت.
غضنفری گفت: در برنامه ریزی های آینده نیز به دنبال تهیه سند اشتغال سال ۹۸ استان به منظور ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی و سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی با مشارکت بخش خصوصی هستیم.
وی افزود: بازگرداندن واحدهای تولیدی در تملک بانک ها به چرخه تولید و تولید دست کم یکصد مگاوات برق از انرژی خورشیدی، مسئله دیگری است که با جدیت دنبال می شود.

** معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این نشست خبری گفت: در ایام دهه فجر امسال، ۳۶۸ طرح شامل بخش های عمرانی و زیربنایی ۱۷۲ مورد، کشاورزی ۳۱ مورد، محیط زیست و منابع طبیعی ۱۰ مورد، گردشگری ۱۰ مورد، فرهنگی و ورزشی سه مورد، صنعتی ۱۱ مورد، آموزشی ۶ مورد، عمرانی و زیربنایی دهیاری ها ۸۵ مورد و طرح های اشتغالزا در روستاها ۴۰ مورد به بهره برداری می رسد.
محسن بهشتی بیان کرد: با اجرای این طرح ها علاوه بر فراهم شدن بستر خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان زمینه اشتغال یک هزار و ۵۲۳ تن نیز ایجاد می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر طرح های فوق که با مشارکت همه دستگاه های اجرایی در سراسر استان اجرا می شود، شهرداری قم نیز ۱۴۷ طرح را در هشت منطقه شهری به اجرا می گذارد.

** برنامه های دهه فجر فاطمی در قم
همچنین در این جلسه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم گفت: برنامه های دهه مبارک فجر از روز جمعه دوازدهم بهمن ماه با آیین خطبه خوانی و سخنرانی آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این مکان مقدس آغاز می شود و سپس شرکت کنندگان در مراسم، بیت امام راحل(ره) را گلباران خواهند کرد.
سید رضا علیزاده طباطبایی افزود: روز شنبه سیزدهم بهمن ماه نیز پس از نواختن زنگ انقلاب در یکی از مدارس شهر قم، طرح های نوسازی مدارس استان به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: روز یکشنبه چهاردهم بهمن ماه نمایشگاه شکوه چهل ساله در مصلای قدس قم افتتاح خواهد شد.
وی بیان کرد: روز دوشنبه پانزدهم بهمن ماه نشست های تخصصی با حضور تشکل های مردم نهاد برگزار می شود و مسئولان استان به یکی از بخش های قم سفر می کنند.
وی ادامه داد: روز سه شنبه شانزدهم بهمن ماه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به قم سفر و از شرکت های دانش بنیان استان بازدید خواهد کرد.
طباطبایی گفت: روز چهارشنبه هفدهم بهمن ماه نیز سفر به بخش های استان توسط مسئولان استان به منظور افتتاح طرح های دهه مبارک فجر در آن مناطق صورت می گیرد.
وی افزود: روز پنجشنبه هجدهم بهمن ماه، رئیس سازمان میراث فرهنگی به قم سفر می کند و برنامه های متنوعی با حضور ایشان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: روز جمعه نوزدهم بهمن ماه نیز معاونان استاندار در بخش های پنجگانه قم حاضر می شوند و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه آخرین اقدام های انجام شده در استان را به اطلاع مردم خواهند رساند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم گفت: روزهای شنبه و یکشنبه بیستم و بیست و یکم بهمن ماه نیز علاوه بر برگزاری آیین های عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مسئولان به مناطق و بخش های مختلف قم سفر خواهند کرد و در نهایت روز دوشنبه بیست و دوم بهمن ماه همه مردم و مسئولان استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حضور خواهند یافت.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.