شهریه مدارس هیئت امنایی قم ثابت ماند

شهر بیست/ فرماندار قم گفت: در خصوص دریافت شهریه مدارس هیئت امنایی قم مانند سال‌های گذشته عمل می‌شود و مبالغ برای هر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تغییری نمی‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهریه مدارس هیئت امنایی قم ثابت ماند
شناسه : 26582 | انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی و در راستای همکاری و همدردی کردن با مردم و کاهش هزینه‌های آن‌ها در رقم شهریه مدارس فوق تغییری صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین با قدردانی از مسئولان و متصدیان آموزشی در قم برای آغاز فعالیت‌های مدارس گفت: در حال حاضر هرچند قضاوت کردن در خصوص موفقیت‌آمیز بودن بازگشایی مدارس در نیمه شهریورماه به زمان بیشتری نیاز دارد ولی طبق گزارش‌های ارائه‌شده از سوی مدیران نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش قم تحصیل دانش آموزان با رعایت مقررات بهداشتی در حال انجام است.

فرماندار قم، رصد و پیگیری سلامت دانش آموزان استان در همه مقاطع تحصیلی را موردتوجه قرار داد و گفت: درصورتی‌که ۲ هفته پس از آغاز سال تحصیلی شاهد موج جدید کرونا باشیم باید در مورد نحوه آموزش تصمیم‌های دیگری اتخاذ شود.

حیدری با تاکید بر اینکه نظام آموزشی می‌تواند در این شرایط در همه زمینه‌ها الگوی موفقی را به سایر حوزه‌ها ارائه کند افزود: دشمنان در ابتدای شیوع کرونا دوگانه‌ای را بین علم و دین ایجاد کردند، و تصور آن‌ها این بود که دین در عرصه مقابله با کووید ۱۹ با علم همکاری نخواهد کرد و دستورهایی که به‌وسیله ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود نیز یک نوع تقابل با دین‌داران دارد ولی این تقابل به یک تعامل فوق‌العاده ارزشمند تبدیل شد.

وی اضافه کرد: نتیجه آن در ماه‌های رمضان و محرم به ظهور رسید و به‌خوبی مشاهده کردند که دین‌داران تقابلی با علم ندارند و فرامین دینی نیز هیچ منافاتی با دستاوردهای علمی ندارد.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: به‌رغم تلاش‌های دشمنان برای مختل کردن اقدام‌های مذکور ما برای مقابله با جهل، داوطلبانه و جهادگرانه نظام آموزشی را فعال کردیم ولی درعین‌حال اگر یافته‌های جدید علمی روش دیگری را در اختیار بگذارد که منجر به سلامتی دانش آموزان شود، بازهم استقبال خواهیم کرد.

*۳۷ مدرسه هیئت امنایی در قم فعالیت می‌کند

رئیس اداره مشارکت‌های اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۳۷ مدرسه هیئت امنایی در سطح استان گفت: این مدارس، شبیه به مدارس نمونه مردمی و نمونه دولتی هستند ولی مشخصه اصلی آن‌ها فعالیت‌های فوق‌برنامه است.

حسین طیبی با اشاره به دستور این جلسه مبنی بر تعیین هزینه فعالیت‌های فوق‌برنامه مدارس هیئت امنایی در سال تحصیلی جدید گفت: در سال قبل این مبلغ برای مقطع ابتدایی یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برای مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم به ترتیب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بود که طبق موافقت مدیرکل آموزش‌وپرورش مقرر شد این مبلغ افزایش پیدا نکند.

طیبی با اشاره به اینکه مدارس مذکور به‌صورت موقت دارای مجوز هستند گفت: در بازدیدی که توسط کارشناسان آموزش‌وپرورش در سطح استان انجام شد، بیشتر این مدارس از شاخص‌های لازم برخوردار بودند، ولی برای بررسی بیشتر و همچنین شناسایی مدارسی که هنوز شاخص‌های لازم را ندارند، در مورد صدور مجوز برای فعالیت دائمی مدارس هیئت امنایی استان در جلسه بعد تصمیم‌گیری خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.