اتمام حجت قدیر با مسئولان استان/ همراهی نکنید فاجعه می‌شود

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم در حالی اعلام شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در صورت تداوم بی‌توجهی مردم و مسئولان و برگزاری هرگونه تجمع حتی در فضای باز، شاهد یک فاجعه در استان خواهیم بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اتمام حجت قدیر با مسئولان استان/ همراهی نکنید فاجعه می‌شود
شناسه : 26548 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در قم، اظهار کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و چهارم شهریور ماه  ۱۶۳ نفر اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر بیمار جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان‌ها بستری شدند اظهار کرد: ۷۶ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵۲ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری بوده که حال ۹۹ نفر آنها وخیم است.

قدیر با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند، گفت: تجمع برابر با فاجعه است و باید با پرهیز از تجمع، جلوی فاجعه را بگیریم.

وی افزود: طی روز گذشته شاهد یک پیک بزرگی در مورد کرونا در قم بودیم که بسیار ما را نگران کرد و در یک روز ۱۲۰ نفر از همشهریان قمی بستری شدند که آمار غیر قابل تصور و نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته در پیک کرونا، روزانه ۱۶۰ نفر بستری شدند و روز گذشته در قم ۱۲۰ نفر بستری داشتیم که این یک زنگ خطر است.

قدیر افزود: آی سی یو بیمارستان ها کاملا پر شده و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق های معمولی می‌گیرند. تاب‌آوری نظام سلامت به مخاطره افتاده و باید همه مدیریت کنیم که این بحران رفع شود.

وی تأکید کرد: تمامی تجمعات باید تعطیل شوند و باز هم تکرار می کنیم مخالف برگزاری هرگونه تجمع حتی در اماکن باز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: تفاوت پیک کرونا امروز با اسفند در این است که در آن ایام همه جا تعطیل شد اما امروز در حالی وارد این بحران می‌شویم که تمامی تجمعات و فعالیت‌های صنوف دایر بوده و جان مردم را تهدید می‌کنند.

قدیر افزود: شاید فاجعه‌ای در راه باشد و باید مسئولان استان جلوی این فاجعه را بگیرند چرا که کنترل کرونا فقط در دست دانشگاه علوم پزشکی نیست، تمامی نهادها و سازمان‌ها باید کمک کنند.

وی تصریح کرد: اگر به ازای هر صد هزار نفر سه نفر بیمار بستری داشته باشیم شرایط ما قرمز می‌شود ولی روز گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ برابر این عدد یعنی ۱۲ نفر بستری داشتیم که این وضعیت استان ما را فوق قرمز می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نیازمند کمک نیروهای جهادی هستیم و در این خصوص با مسئولان مربوطه نیز جلساتی برقرار شده است ولی هنوز محقق نشده است.

قدیر یادآور شد: بیمارستان های غیردولتی نیز باید آماده باشند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی افزود: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسئولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: دو بیمارستان کامکار و فرقانی کاملاً به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز در اختیار بیماران کرونایی است. بیمارستان امام رضا علیه السلام نیز در آمادگی کامل به سر برده تا در صورت نیاز به بستری بیماران کرونایی، فعال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قصد کروناهراسی نداریم ولی در قبال سلامت مردم مسئولیم.

همچنین سیما سادات لاری با اشاره به تازه ترین گزارش ها از بیماری کرونا در استان قم، گفت: از ابتدای فروردین تا اواسط خرداد ۹۹ شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان قم مجددا صعودی شد و همچنان در حال امتداد است‌.

وی ادامه داد: استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد و بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری پر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه را جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۱ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۸۷ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده توسط متصدیان واحدهای صنفی ۷۵ درصد و واحدهای صنعتی ۹۲ درصد گزارش شده است‌. بالاترین میزان رعایت نکات بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحدهای بستنی فروشی گزارش شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک توسط مردم استان و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج استان از وضعیت قرمز باشیم. فراموش نکنید بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین زمینه لازم برای خیز مجدد بیماری را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.