فعال شدن سرویس مدارس قم در هاله‌ای از ابهام

شهر بیست/ معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه فعال شدن سرویس‌های مدارس منتظر تعیین تکلیف نهادهای بالادستی است، گفت: در صورتی که سرویس مدارس به‌صورت زوج و فرد و در دو نوبت با سه دانش‌آموز فعالیت کند، سبب افزایش هزینه برای والدین دانش‌آموزان می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعال شدن سرویس مدارس قم در هاله‌ای از ابهام
شناسه : 26527 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به آخرین تصمیمات برای اجرای سرویس مدارس، اظهار داشت: نرخ سرویس‌های مدارس توسط کارگروهی در ماه‌های اردیبهشت‌ماه و خرداد تدوین شد و این لایحه در شورای اسلامی شهر نیز مصوب شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه آمادگی‌های کامل برای برقراری سرویس‌های مدارس در قم وجود دارد، ابراز کرد: مقدمات این کار به‌صورت کامل انجام‌شده و تأیید صلاحیت شرکت‌های بخش خصوصی در سایت سپند اعلام‌شده است.

ذاکریان تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، سرویس‌های مدارس با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو شد و شرایط قرمز، نارنجی و سفید بودن استان در حضوری و غیرحضوری بودن دانش‌آموزان تأثیرگذار است که در این وضع، برنامه‌ریزی سرویس مدارس با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

وی با تأکید بر اینکه فعلاً آموزش و پرورش تصمیم به حضور اختیاری دانش‌آموزان گرفته است، عنوان کرد: این اختیاری بودن در کنار مشکل‌ساز شدن برای خانواده‌ها سبب ایجاد عدم تصمیم‌گیری برای سرویس مدارس شده و حتی اختیاری بودن هم به‌صورت دوگروهی است که این مسئله هم مشکل‌ساز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایجاد هزینه بالا به واسطه رعایت فاصله‌گذاری‌ها در سرویس‌های مدارس، یادآور شد: سرویس‌ها در این مدارس به‌صورت زوج و فرد و در دو نوبت با سه دانش‌آموز فعالیت خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش هزینه برای والدین دانش‌آموزان می‌شود.

ذاکریان، ثمره این کار را تحمیل هزینه‌های بالا دانست و افزود: در این شرایط فعال شدن سرویس‌های مدارس منتظر تعیین تکلیف نهادهای بالادستی است؛ چراکه در این وضعیت باید مشخص شود کدام دانش‌آموز علاقه‌مند مشارکت حضوری در مدارس بوده که بتوان برنامه‌ریزی کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.