با شیوه جدید کلاهبرداری آشنا شوید/ اپلیکیشن‌های رسیدساز دامی بزرگ برای کلاهبرداری از فروشندگان

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا قم گفت: برخی کلاهبرداران و شیادان با مراجعه به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، پس از خرید محصول یا کالا با ادعای دروغین واریز و یا انتقال وجه به وسیله تلفن همراه خود، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
با شیوه جدید کلاهبرداری آشنا شوید/ اپلیکیشن‌های رسیدساز دامی بزرگ برای کلاهبرداری از فروشندگان
شناسه : 26468 | انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: افراد کلاهبردار پس از استفاده از ایستگاه کارتخوان جهت واریز وجه، شماره کارت قربانی را گرفته و اعلام می‌دارد با استفاده از اپلیکیشن روی گوشی خود قصد واریز وجه را دارد ولی پیامک واریز وجه برای قربانی ارسال نمی‌شود و شخص خریدار(کلاهبردار) مدعی می‌شود به دلیل شلوغی تراکنش‌ها پیامک ارسال نشده است.

رئیس پلیس فتا قم بیان داشت: قربانی با دیدن مشخصات کامل خود روی رسید ساخته شده در گوشی خریدار، به حرف وی اعتماد کرده و بعد از عزیمت کلاهبردار از محل، قربانی با کمال ناباوری متوجه می‌شود که این عمل کلاهبرداری بوده و هیچ گونه وجهی انتقال و یا واریز به حساب نشده است.

وی افزود: امروزه بسیاری از تراکنش‌های بانکی از طریق اپلیکیشن‌های مالی صورت می‌پذیرد و این از با ارزش‌ترین خدماتی است که بر روی اینترنت ارائه می‌شود اما متأسفانه کلاهبرداران فضای مجازی از این فرصت سوء‌استفاده می‌کنند.

سرهنگ موالی یادآور شد: در این روش از کلاهبرداری، افراد سودجو به عنوان خریدار ظاهر می‌شوند و پس از خرید کالا با استفاده از اپلیکیشن های رسید ساز اقدام به ساخت یک رسید تقلبی مشابه رسیدهای بانکی کرده و فروشنده را فریب می‌دهند.

این مقام سایبری گفت: فروشندگان با فعال‌سازی سامانه پیامک حساب بانکی خود، از انجام هرگونه تراکنش بانکی و دریافت یا برداشت از حساب بانکی مطلع شده و بعد کالا را به خریدار تحویل دهند.

وی با بیان اینکه وقتی رسید انتقال وجه را مشاهده کردید، حتما با موجودی بانک خود چک کنید و سپس جنس مورد نظر را تحویل دهید، گفت: وجود شماره کارت و نام شما در رسید به هیچ وجه صحت رسید را تایید نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا  قم تاکید کرد: اگر پیامک انتقال وجه برای شما ارسال شد، حتما با پیامک‌های قبلی بانک چک کنید که از همین شماره ارسال شده باشد، ارسال پیامک از یک شماره جدید را به عنوان سند قبول نکنید.

موالی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.