رهاسازی حقابه زیست محیطی قمرود متناسب با نیاز تالاب‌های قم نیست

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه رهاسازی حقابه زیست محیطی اصلاً متناسب با نیاز آبی دشت‌ها و تالاب‌های قم نیست، گفت: حجم و دبی کم آب رهاسازی شده، طول مسیر زیاد رودخانه از سد ۱۵ خرداد تا دشت‌ها و تالاب‌های قم و برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه از جمله مشکلاتی است که باید برطرف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رهاسازی حقابه زیست محیطی قمرود متناسب با نیاز تالاب‌های قم نیست
شناسه : 26443 | انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های بعمل آمده، ۲.۵ میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود این استان تا پایان شهریورماه رهاسازی می‌شود.

وی افزود: برنامه رهاسازی آب کشاورزی و حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود از سد ۱۵ خرداد، از دیروز چهارشنبه آغاز شده و تا روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان جریان آب طی این مدت حدود ۸ مترمکعب بر ثانیه و حجم کل آب رهاشده ۷.۵ میلیون مترمکعب خواهد بود، اظهار داشت: از این میزان ۵ میلیون مترمکعب حجم آب کشاورزی و ۲.۵ میلیون مترکعب حقابه زیست محیطی رودخانه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت بکارگیری تمهیدات و اقدامات لازم از سوی ساکنان و مزارع مجاور رودخانه قمرود و دشت مسیله تأکید کرد و گفت: با وجود چندین مرحله رهاسازی حقابه زیست محیطی، اما اصلا متناسب با نیاز آبی دشت ها و تالاب های قم نیست.

وی  تصریح کرد: حجم و دبی کم آب رهاسازی شده، طول مسیر زیاد رودخانه از سد ۱۵ خرداد تا دشت ها و تالاب های قم و همچنین برداشت های غیرمجاز از رودخانه از جمله مشکلاتی است که برای کارآیی و اثرگذاری تخصیص حقابه های زیست محیطی قمرود باید برطرف شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.