هشدار شهرداری قم در خصوص خرید اراضی خارج محدوده شهر

شهر بیست/ مدیرکل طرح‌های توسعه شهری قم با بیان اینکه اخیراً شاهد تحرکات مشکوکی برای تقسیم‌بندی و فروش برخی زمین‌های واقع در حریم شهر قم هستیم که فاصله‌ زیادی هم با خط محدوده دارند، گفت: این اراضی طبق الزامات قانونی، عمدتاً باید تبدیل به فضای سبز بشود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هشدار شهرداری قم در خصوص خرید اراضی خارج محدوده شهر
شناسه : 26215 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی با اشاره به اقدامات خلاف ضوابطی که همواره توسط سودجویان انجام می‌شود، گفت: اخیراً شاهد تحرکات مشکوکی برای تقسیم بندی و فروش برخی زمین‌های واقع در حریم شهر قم هستیم که فاصله‌ زیادی هم با خط محدوده دارند و در افق طرح ساختاری- راهبردی، برنامه‌ای برای الحاق به محدوده شهر ندارند.

مدیر کل طرح‌های توسعه شهری قم ادامه داد: نکته مهم این است که این اراضی طبق الزامات قانونی، عمدتاً باید تبدیل به فضای سبز بشود و  شهرداری طرح کاشت آنها را در دستور کار دارد و در برخی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

صادقی امینی افزود: همچنین طبق قانون و مقررات، امکان اختصاص اراضی خارج محدوده، به کاربری مسکونی منع قانونی دارد و اشخاصی که نسبت به خرید این اراضی مبادرت می‌کنند، قطعاً در آینده با معضلات متعددی مواجه خواهند شد.

وی ضمن اعلام آمادگی اداره کل طرح‌های توسعه شهری برای اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص کاربری اراضی و واقع شدن آن در محدوده و حریم شهر، بر لزوم استعلام از شهرداری و طی مراحل قانونی، قبل از هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش تاکید کرد.

مدیر کل طرح‌های توسعه شهری قم همچنین خریداران را حتی‌الامکان از خرید وکالتی برحذر داشت و لزوم تقویت نظارت بر عملکرد مشاوران املاک را خواستار شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.