سال تحصیلی جدید قم از ۱۵ شهریورماه به‌صورت مجازی آغاز می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: از روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۲۷۳ هزار دانش‌آموز قمی سال تحصیلی جدید را به دلیل قرار داشتن قم در وضعیت کرونایی به‌صورت مجازی آغاز خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سال تحصیلی جدید قم از ۱۵ شهریورماه به‌صورت مجازی آغاز می‌شود
شناسه : 26153 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام روز سه شنبه در حاشیه سی و چهارمین اجلاسیه آموزش‌وپرورش که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با سخنرانی رهبری معظم انقلاب و وزیر آموزش پرورش برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: آموزش‌وپرورش قم برای سه وضعیت متفاوت قرمز، زرد و سفید کرونایی تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای دانش آموزانی که با محدودیت استفاده از فضای مجازی روبه رو هستند جزوه های کتبی ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پروش قم ابراز داشت: نزدیک به ۲ درصد از دانش‌آموزان قمی هنوز برای سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت‌نام نکردند که این افراد نیز طی روزهای آتی باید ثبت‌نام خود را کامل کنند.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کتب درسی آنها نیز در سامانه در نظر گرفته‌شده خریداری و تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین مساله و دغدغه امسال آموزش‌وپرورش قم است و اگر نیاز باشد در وضعیت زرد کرونایی و حضور فیزیکی آنها کلاس‌های درس به دو یا سه قسمت تقسیم خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پروش قم اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان قمی نسبت به سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر افزایش داشته است.

شیخ‌الاسلام افزود: از سال ۹۲ تا به امروز ۱۸۶ مرکز آموزشی با مقاوم‌سازی و احداث به ظرفیت مدارس قم افزوده‌شده و قم ازنظر سرانه‌های آموزشی در رتبه بیست و ششم کشوری قرارگرفته است.

وی کمبود مراکز آموزشی قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در مناطقی که توسعه شهری و جابه‌جایی جمعیت رخ‌داده با کمبود مراکز آموزشی روبه‌رو هستیم و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست داریم تا کاربری‌های آموزشی را زودتر در اختیار این نهاد قرار بدهند.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: از مجموع ۲۷۳ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید قم ۵۳ درصد از آنها در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پروش قم اظهار داشت: همچنین ۳۶ درصد از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان قم جذب رشته‌های فنی و کاردانش شده‌اند که نسبت به سال‌های قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: مدیران آموزش‌وپرورش قم تمام تلاش خود را برای عمل و اجرای منویات رهبری معظم انقلاب در رابطه با آموزش‌وپرورش به کار خواهد بست.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.