نظر استاندار قم درباره سرنوشت منوریل و فرودگاه قم

شهر بیست/ استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان نظر خود در رابطه با دو پروژه منوریل و فرودگاه قم پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نظر استاندار قم درباره سرنوشت منوریل و فرودگاه قم
شناسه : 2614 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، بر لزوم پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه و مردم تأکید کرد و افزود: مدیران باید در پیگیری مسائل با پشتکار و جدیت برنامه های خود را دنبال کنند.

سرمست با تأکید بر اینکه مدیر کم تحرک و سست و کاهل باقی ماندنی نیست، تصریح کرد: چنین مدیری باید تکلیفش را با خودش، خدای خودش و مردم روشن کند.

وی افزود: مدیران باید پروژه های مهم توسعه استان را با جدیّت پیگیری کنند تا پروژه های نیمه تمام در کمترین زمان به بهره برداری برسد.

استاندار قم با اشاره به تعداد پروژه هایی که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب در قم به بهره داری می رسد، تصریح کرد: ۳۶۸ پروژه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و یکصد میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال ۱۵۲۳ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه ها در بخش های عمرانی و زیربنایی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنعتی، آموزشی و آموزش عالی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی و پروژه های عمرانی، زیربنایی، دهیاری ها، طرح ها و پروژه های اشتغال زایی در بخش روستایی است.

بهرام سرمست در بخش دیگر این نشست خبری، پاسخگوی پرسش های اصحاب رسانه شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نبود تعامل و همکاری بعضی از مدیران و مسئولان روابط عمومی نهادهای اجرایی با خبرنگاران، گفت: نهادهای اجرایی موظف هستند بیشترین ارتباط را با اصحاب رسانه داشته باشند. بیشتر روابط عمومی های ما به روابط عمومی شخص مدیر نهاد اجرایی تبدیل شدند و بنده این را اصلاً نمی پسندم و این مسئله ما را از اهداف برنامه دور خواهد کرد.

استاندار قم در پاسخ به پرسش دیگری، گفت: بنده در جلسه تودیع و معارفه هم گفتم هیچ معتقد نیستم که شعارهای درشت داده شود و سنگ بزرگ برداشته شود.

سرمست تصریح کرد: بنده تا نظریه کارشناسی را در رابطه با هر پروژه ای نگیرم و خودم توجیه نشوم اقدامی نمی کنم اما وقتی شروع کردم، حتماً سعی می کنم در زمان بندی خودش به اتمام برسانم. در قم چند اولویت را مشخص خواهم کرد تا طبق برنامه، کار ماندگاری را به یادگار بگذاریم.

وی با بیان اینکه رسانه ها بهترین ارزیابان عملکرد من خواهند بود، افزود: رسانه ها هرکجا دیدند، کاری در استان براساس تدبیر صورت نمی گیرد، به بنده بگویید.

استاندار قم با اشاره به اینکه اطلاع رسانی مدیران به مردم ضروری است و هیچ تعارفی در این زمینه نداریم، گفت: دستور خواهم داد مدیران و روابط عمومی نهادهای اجرایی در تبیین عملکرد و پاسخگویی به اصحاب رسانه فعال باشند.

*مدیری که دارای برنامه نباشد، در دوره مدیریت من جایگاهی ندارد

سرمست با تأکید بر اینکه در رابطه با انتصاب مدیران به کارنامه و عملکرد آنان نگاه می کنم، گفت: مدیر گذشته نگر نیستم و مدیر آینده نگر هستم؛ مدیری که دارای برنامه و توان اجرایی باشد، در دوره خدمتی مدیریت من جایگاه دارد اما در غیر این صورت تا جایی که بتوانم، جایگاهی نخواهد داشت.

وی همچنین در رابطه با پروژه های استخوان در گلو مانده، اظهار کرد: از همین بدو شروع خدمت معتقدم پروژه های نیمه تمام را باید تعیین تکلیف کنیم؛ کمیته کارشناسی باید نظرات خود را بیان کند، اگر قابل تداوم باشد، تردیدی در آن نخواهیم کرد اما اگر پاسخ کارشناسی این باشد که مردم و بیت المل تاب تحمل این تداوم را به هر قیمتی ندارد، باز من تابع نظر کارشناسی خواهم بود.

*نظر استاندار قم درباره پروژه فرودگاه

استاندار قم با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه قم، گفت: به نظر بنده، در مرحله اول باید حق و حقوق مردم و معارضین تعیین تکلیف شود و بعد آماده واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه گذار شود.

*آمادگی واگذاری منوریل را با سهل ترین شرایط به بخش خصوصی داریم

سرمست همچنین در رابطه با پروژه منوریل هم گفت: درباره این پروژه هم جلسه ای با شهردار قم داشتیم و و تأکید کردم این موضوع را مجدد بررسی کنند و در صورتی که سرمایه گذار پیدا شود، ما استقبال می کنیم و با سهل ترین شرایط واگذار می کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.