دینی که به درستی شناخته نشود مظهرش یزید و معاویه می‌شود/ اعمال دینی سلیقه‌ای نیست

شهر بیست/ حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه نبود شناخت درست از دین، انسان را مقابل امام معصوم قرار می‌دهد، گفت: اگر دین به درستی شناخته نشود یزید و معاویه و آل سعود مظهر دین می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دینی که به درستی شناخته نشود مظهرش یزید و معاویه می‌شود/ اعمال دینی سلیقه‌ای نیست
شناسه : 26071 | انتشار : ۰۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر تاسوعا طی سخنرانی در حرم بانوی کرامت گفت: حضرت عباس علیه‌السلام در واقعه کربلا با تمام وجود شعار «انی احامی ابداً عن دینی» را بر زبان جاری ساختند که نشان‌دهنده اهمیت حمایت از دین است.

وی افزود: انسان اگر بخواهد همانند حضرت عباس علیه‌السلام یک حمایت حقیقی از دین داشته باشد باید شرایطی را داشته باشد تا این حمایت یک حمایت واقعی محسوب شود.

استاد حوزه علمیه افزود: حمایت از دین یک مسئله ساده نیست چراکه دین متشکل از باورها و اعمال است به همین خاطر باید این حمایت یک حمایت حقیقی باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اولین شرط حمایت از دین این است که باید نسبت به دین شناخت و فهم حقیقی وجود داشته باشد چراکه ستون دین فهم دین است و عدم شناخت درست از دین انسان را مقابل امام معصوم قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: دولت خبیث امارات هم‌اکنون با اسرائیل رابطه برقرار می‌کنند و مفتی اعظم و عالم بزرگ امارات می‌گوید این رابطه اشکال دینی ندارد چون این عالم به‌ظاهر دین‌شناس تمام اعمال حاکم امارات را منطبق با دین می‌داند و اگر دین به درستی شناخته نشود یزید و معاویه و آل سعود و… مظهر دین می‌شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دومین شاخصه حمایت از دین، جهاد است و طبق روایت اگر برای دین جهاد صورت نگیرد دین از بین خواهد رفت و حضرت عباس علیه‌السلام به معنای واقعی کلمه و حقیقتاً در راه حمایت از دین جهاد نمودند.

وی افزود: خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه که به خطبه جهاد معروف است در این زمینه غوغا کرده و دارای مضامین عالی در  خصوص جهاد است که نشان‌دهنده اهمیت جهاد در راه دین است.

رفیعی اظهار کرد: سومین شاخصه حمایت از دین ورع و خویشتن‌داری برابر معاصی و محرمات است به‌گونه‌ای که هر انسانی در حیطه کاری خود قدرت کنترل گناه را داشته باشد و از اختلاس، کم‌فروشی، ابتذال در فضای مجازی، نگاه به نامحرم و…. دوری جوید.

وی افزود: تسلیم بودن برابر اوامر الهی و رسول خدا و اهل‌بیت(ع) چهارمین شاخصه حمایت از دین است و حضرت عباس علیه‌السلام بالاترین مصداق عمل به آیه اطاعت از خدا و رسول خدا و اولی الامر بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: دوستی و دشمنی و حب و بغض الهی نسبت به دوستان و دشمنان دین پنجمین شاخصه حمایت از دین است و تا زمانی که انسان به تولی و تبری دست نیابد نمی‌تواند از دین حمایت حقیقی کند.

وی در پایان گفت: التزام عملی به دین ششمین شاخصه حمایت حقیقی از دین است و این‌طور نیست که شخص سلیقه‌ای بخواهد اعمال دین را انجام دهد به‌گونه‌ای که فقط مثلاً نماز را قبول داشته باشد اما جهاد ، خمس و… را منکر شود بلکه باید دین را با تمام اعمال قبول کرد و به تمام اعمال دینی التزام داشت.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.