سومین محفل شعر مجازی «مهر و ماه» منتشر شد

شهر بیست/ سومین محفل مجازی «مهر و ماه» به مناسبت قرار گرفتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با موضوع شعر آیینی و عاشورایی برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سومین محفل شعر مجازی «مهر و ماه» منتشر شد
شناسه : 25987 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، این محفل با حضور پنج نفر از شاعران متولد شهریور ماه و با حضور سید محمدجواد شرافت به عنوان مجری کارشناس، برگزار شد و شامگاه چهارشنبه پنجم شهریور ماه از ساعت ۲۰ در قالب یک فایل ویدئویی در صفحات و گروه‌های مجازی ادبیات قم در آپارات، ‌اینستاگرام، ‌تلگرام و ایتا بارگذاری و در دسترس عمومی علاقه‌مندان قرار گرفت.

در این ویدئوی ۵۰ دقیقه‌ای که با همکاری واحد تصویری و روابط عمومی حوزه هنری قم فیلمبرداری و تدوین شده، ‌علی‌اصغر شیری، علیرضا صبوری، حجت الاسلام سید محمد بابامیری، سید علی نوید و حسن باقری به شعرخوانی پرداخته‌اند و با مجری کارشناس برنامه درباره ابعاد مختلف شعر عاشورایی گفت‌وگو کرده‌اند.

محمد جواد شرافت در نخستین گفت‌وگوی این برنامه به تولد استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی در روز ۲۷ شهریور ماه اشاره کرد و شهریار را شاعری توانمند در حوزه شعر آیینی و عاشقانه دانست. همچنین علی اصغر شیری شاعر آذری زبان حاضر در این برنامه شعر حیدر بابای شهریار را عصاره اعتقادات شیعی و مذهبی آذری زبانان ایران ارزیابی کرد و شهریار را نقطه پیوند ادبیات و فرهنگ فارسی و ترکی دانست.

در بخش دیگری از این محفل نیز محمد غفاری مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم به ابتکار برگزاری نذر شعر با عنوان «سفینه النجاه» توسط واحد ادبیات حوزه هنری قم اشاره کرد و یادآور شد که شاعران با سرایش اشعاری متناسب با هر روز از دهه نخست محرم و به اشتراک گذاشتن آن در فضای مجازی با هشتک «سفینه_النجاه» می‌توانند در این فراخوان و نذر شاعرانه شرکت کنند.

وی همچنین به برگزاری اختتامیه جشنواره «همدلانه» که با موضوع مواسات و همدلی کادر درمان، ‌مردم و گروه‌های جهادی فراخوان شده بود،‌ اشاره کرد. این مراسم شامگاه ۲۹ مرداد ماه به صورت تلویزیونی و زنده در قالب برنامه پلاک ۱۶ روی آنتن شبکه نور (سیمای قم) رفت. 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.