هنرمندان قمی به «مقتل آب» رسیدند

شهر بیست/ تهیه کننده دراما پادکست مقتل آب گفت: این پادکست صوتی برای نخستین بار در قم با حضور ۴۰ بازیگر تئاتر آیینی در ۴۰ قسمت تولید شده که از شام غریبان امام حسین(ع) در بسترهای فضای مجازی در دسترس عاشقان حسینی قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنرمندان قمی به «مقتل آب» رسیدند
شناسه : 25980 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حامد حجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت و فضای خاصی که به واسطه بیماری کرونا پیش آمده، به این نتیجه رسیدیم هر کس به فراخور شرایطی که دارد می تواند در اقامه عزای سید الشهدا(ع) خیلی جدی تر حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: با جمعی از دوستان هنرمند که در حوزه تئاتر و نمایش فعال هستند صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم مجموعه دراما پادکست متشکل از قطعات شنیداری نمایشی را آماده و در ایام محرم و صفر در بسترهای مختلف فضای مجازی منتشر کنیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه این مجموعه با عنوان «مقتل آب» در قم در حال تولید است، گفت: نویسندگی و کارگردانی «مقتل آب» را سید صدرا میره‌ئی انجام داده که داستان آن روایت آب، این عنصر قدرتمند از ابتدای خلقت تا جریان کربلاست و گریزهای تاریخی که در این بین اتفاق افتاده و روایت می شود.

تهیه کننده «مقتل آب» افزود: این حکایت در ۴۰ قسمت آماده شده و ۴۰ بازیگر نقش های مختلف آن را بازی می کنند که عموماً از بازیگران نمایش‌های آیینی در قم و برخی شهرها هستند.

حجتی با تاکید بر اینکه این کار در بستر فضای مجازی منتشر خواهد شد، بیان کرد: نسبت به انتشار «مقتل آب» در این فضاها تدابیر خوبی در نظر گرفته شده و تا امروز در ۹ شبکه اجتماعی کانال ها تشکیل شده که اطلاع رسانی خواهد شد، یک اپلیکیشن اختصاصی حوزه پادکست و کتاب صوتی به نام «آوایم» نیز برای این کار تولید شده که مخاطبان بتوانند با بهترین شرایط به این اثر دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این کار یک دراما پادکست است و برای سهولت بیشتر در دسترسی، در تمام محیط های پادکستی کشور کانال ایجاد کردیم، تاکید کرد: کار صوتی است و کسانی که می خواهند با ما همراهی کنند می‌بایست با تدابیر خاص از جمله هندزفری این مجموعه را گوش کنند تا تدابیر صوتی به کار رفته در این کار به خوبی به گوششان برسد.

تهیه کننده «مقتل آب» با بیان اینکه این اثر هنری به صورت قطعی از روز عاشورا هر شب ساعت ۲۱ منتشر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مجموعه نخستین کار در این اندازه در حوزه کارهای صوتی است و خلاقیت هایی در نگارش، نحوه اجرا، میکس و مستر و نحوه انتشار به کار رفته که امیدواریم این تلاش در ایام محرم مورد توجه قرار گیرد و برگ سبزی محضر سیدالشهدا(ع) باشد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از اخبار مقتل آب می توانند به صفحه این اثر در اینستاگرام به آدرس @maqtal_aab مراجعه کنند.

خاطرنشان می‌شود بر اساس تیزرهای منتشر شده از مجموعه مقتل آب، نقش‌آفرینی محبوبه اعرابی، محمد هدایتی، سیده لیلا موسوی، رحمان اسلامی، احمد شریفی، مهناز رودساز، سید محمد حسینی، عطا منتظری، مریم رسولی، فاطمه حسینی، میثم موسویان و فاطمه رمضانی مقدم از بازیگران و گویندگان قمی در این مجموعه دیده می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.