کسب رتبه نخست کشوری «دنیای کتاب» قم در طرح ملی تابستانه کتاب

شهر بیست/ «دنیای کتاب قم» در طرح ملی تابستانه کتاب ۹۹ که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، رتبه اول را کسب کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسب رتبه نخست کشوری «دنیای کتاب» قم در طرح ملی تابستانه کتاب
شناسه : 25950 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دنیای کتاب قم، طرح تابستانه کتاب به‌عنوان طرح‌های فصلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت مؤسسه خانه کتاب با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از ۱۸ مرداد آغاز و در روز ۳۰ مرداد در کتابفروشی‌های کل کشور به پایان رسید که مجموعه بزرگ دنیای کتاب قم رتبه اول کشوری را در این طرح ملی کسب کرد.

مطابق با آمار رسمی خانه کتاب، تعداد ۷۷۳ کتابفروشی فعال کشور در این طرح مشارکت داشته‌اند که از این میان ۱۶۸ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و ۶۰۵ کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت بوده‌اند و در مجموع تعداد ۵۰۸,۸۸۱ جلد کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح به‌فروش رفته‌ است.

پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب فروخته‌ شده به‌ترتیب جایگاه عبارت‌اند از دنیای کتاب قم با فروش ۱۱۰۵۵ جلد کتاب در رتبه اول کشوری، کتاب فروشی فرازمند رشت با فروش ۱۰۹۹۱ جلد کتاب در رتبه دوم کشوری و پاتوق کتاب شهرکرد با فروش ۹۳۷۶ جلد کتاب در رتبه سوم کشوری قرار گرفتند.

همچنین استان قم در میزان پرفروش به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده، جایگاه پنجم کشوری را در لیست پرفروش‌ترین استان‌ها با تعداد ۳۵۸۲۵ جلد کتاب به خود اختصاص داده‌ است که از این میان مجموعه بزرگ دنیای کتاب قم ۳۰ درصد از فروش کتاب کل استان را به خود اختصاص داد.

نوشته های مشابه
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.