درختان مثمر در قم قد می‌کشند

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، کاشت درختان مثمر را یکی از برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خواند و تأکید کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر، کاشت این نوع درختان در دستور کار قرارگرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درختان مثمر در قم قد می‌کشند
شناسه : 25946 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا عظیمی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج اقشار قم، کاشت درختان مثمر را یکی از برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خواند و تأکید کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر، کاشت این نوع درختان در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم درختکاری‌های انجام‌شده در بلوار آیت‌الله بروجردی را تشریح کرد و گفت: در این منطقه تمام درختان مثمر کاشته شده و به‌صورت بلوک درختان انجیر، انگورستان، عناب‌ستان، زیتونستان و انارستان طراحی‌شده است.

وی ادامه داد: در بوستان‌های داخل شهر نیز انواع درختان توت، انواع انار، انجیر کاشته شده و زمان کاشت درختان به شهروندان درختان انگور، زیتون و انجیر توزیع می‌شود.

جوادیان، کاشت درختچه گل محمدی را نیز یکی از طرح‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام و بیان کرد: کاشت درختچه گل محمدی به‌عنوان گونه‌ای که قابلیت بهره‌برداری دارد نیز به‌جای گل‌های متفرقه کاشته می‌شود.

وی، یکی از فاکتورهای انتخاب گونه‌های درختی برای کاشت در بلوارها را حفظ ایمنی شهروندان دانست و بیان کرد: بعضی درختان توت که در وسط بلوارها کاشته شده به دستور راهور به علت تصادفات زیاد انتقال داده‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به احداث بوستان شهدا در بخشی از عرصه های  بوستان هزار هکتاری که با درختان مثمر توسعه یافته، افزود: در این بوستان تصاویر و شرح زندگی و تاریخ شهادت شهدا نصب‌شده و تمام درختان آن مثمر بوده و به یاد و نام شهدا کاشته شده است.

جوادیان افتتاح این پروژه را تا پایان سال ۹۹ عنوان کرد و یادآور شد: یادآوری نام و خاطره شهدا باید از فضاهای حزن‌آلود به فضاهایی بانشاط اجتماعی بالا تغییر کرده تا در همه لحظات در کنار مردم و با مردم باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج اقشار سپاه علی بن ابیطالب هم در این دیدار با تأکید بر ایجاد فضای ورزشی در بوستان ها و حفظ سلامت شهروندان اظهار داشت: باید به ورزش در مکان‌های که باعث نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان می‌شود اهمیت بیشتری بدهیم.

وی، کاشت درختان مثمر را عامل افزایش نشاط شهروندان دانست و افزود: برای رسیدن به بهره‌برداری بیشتر به سمت کاشت درختان مثمر حرکت کرده تا علاوه بر استفاده از سایه و سرسبزی شهروندان از میوه درختان نیز استفاده کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.