اصلاح بازار سرمایه تمام می‌شود/ فروشنده نباشید/ سناریو دارا یکم احتمالاً در حال تکرار است

شهر بیست/ مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار گفت: با عرضه دارا دوم احتمالاً سناریو دارا یکم در حال تکرار است و امکان اینکه بازار طی روزهای آینده به تعادل برسد بالاست و زمانی که دارا دوم عرضه شود بازار به سرعت این عقب افتادگی و اصلاح را جبران می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اصلاح بازار سرمایه تمام می‌شود/ فروشنده نباشید/ سناریو دارا یکم احتمالاً در حال تکرار است
شناسه : 25879 | انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، محسن موجودی در خصوص وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: در شرایط کنونی مشکل اساسی در پارامترهای بنیادی بازار پیش نیامده و اتفاق خاصی برای بازار نیفتاده ولی در بحث ارزش گذاری سهام های دولتی، نظر دولت این است که باید قیمت ها را بالاتر از این اعداد عرضه کند ولی برای اینکه جذابیت در صندوق دارا دوم ایجاد کند، شاهد کاهش قیمت سهم‌های دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه امروز به دو بخش فعالین اصلی بازار و عموم مردم که طی دو سال اخیر به بازار اضافه شده اند تقسیم می‌شود، یادآور شد: تمرکز دولت برای افراد جدید است که برای آنها جذابیت بیشتری ایجاد کند.

مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار خاطرنشان کرد: برنامه دولت این است که باید ابتدا قیمت‌ها ریزش کند و سهام‌های دولتی که جزو سهام‌های شاخص ساز هستند به قیمت ارزانی به مردم واگذار شده رشد را از آنجا شروع کند.

وی با بیان اینکه قبل از عرضه دارا یکم سهام‌های بانکی منفی بودند، بیان کرد: بعد از آن سهام بانکی تا چهار برابر قیمت افزایش یافتند و ای تی اف ۲ میلیون تومانی به ۶ میلیون تومان رسید.

موجودی یادآور شد: اینجا هم سناریو احتمالا در حال تکرار است و امکان اینکه بازار طی روزهای آینده به تعادل برسد بالاست و زمانی که دارا دوم عرضه شود بازار به سرعت این عقب افتادگی و اصلاح را جبران می کند.

وی با اشاره به اینکه امسال شاخص بازار می تواند از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد فراتر رود افزود: اتفاقی که می افتد این است که فعالان اصلی بازار همچنان در بازار هستند و کسانی که از بازار برای مدت کوتاهی فاصله گرفته اند به بازار بر می‌گردند.

مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار خاطرنشان کرد: اگر جذابیتی برای بازارهای رقیب به واسطه اصلاح شاخص ایجاد شده قطعا مقطعی است و حتما جذابیت اصلی برای دولت بازار سرمایه است و دولت برنامه هایی برای بازار دارد و دولت بعدی نیز مجبور است تمرکز اصلی را بر روی بازار سرمایه بگذارد و از اینجا بتواند اقتصاد را به تعادل برساند.

وی با اشاره به اینکه بازارهای رقیب از قوانینی که برای آنها مصوب می شود رنج می برند و احتمال اینکه بخواهند صعود داشته باشند کم است و در مقطع فعلی بازار سرمایه جذاب ترین بازار است، اضافه کرد: به سهامداران توصیه می‌کنیم دراین قیمت ها فروشنده سهام با ارزش خود نباشند و طی روزهای آتی اصلاح شاخص پایان یافته و طی چند روز زیان‌ها جبران خواهد شد.

موجودی خاطرنشان کرد: مباحث مرتبط با سهام عدالت و عرضه سلف نفتی و… در هاله‌ای از ابهام است و عرضه‌های سهام عدالت مهندسی شده صورت می گیرد و نگرانی برای بازار ندارد.

وی یادآور شد: اگر سرمایه گذاران نظر خود را از سهم های غیربنیادی، به سمت سهم‌های شاخص ساز و سهم‌های دولتی تغییر دهند بازده سرمایه گذاری بیشتری خواهند داشت.

مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار با بیان اینکه بازار سرمایه بازار نوسان گیری نیست گفت: افرادی هستند که تمایل به نوسانات روزانه دارند که کاری اشتباه است و این بازار جای سرمایه گذاری بلند مدت است.

وی با اشاره به اینکه دولت در چارچوب مهندسی نسبت به بازار سرمایه عمل می‌کند تصریح کرد: همانطور که سرمایه گذاران خرد به تحلیل سهام و شاخص می‌پردازند قطعا مدیران و تصمیم سازان به این پارامترها توجه دارند.

موجودی با تاکید بر اینکه برای هیچ یک از پارامترهای بنیادی اتفاقی نیفتاده است یادآور شد: البته این تحلیل درست نیست که بگوییم که حتما سهم‌های دولتی ارزندگی خودشان را دارند و ما بر اساس پارامترهای بنیادی سرمایه گذاری کنیم که شاید صرفا درست نباشد ولی به لحاظ تجربه دارا یکم به این نتیجه می‌رسیم سهم های دولتی باید در قیمت‌های بالاتری عرضه شوند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.