بانک‌ها هیچ اثرگذاری در توسعه و تولید قم ندارند/ کرونا ۱۵۸ میلیارد تومان به بخش گردشگری قم خسارت وارد کرد

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اینکه بانک‌های استان اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ نقش و اثرگذاری در توسعه و تولید استان ندارند، گفت: به‌رغم رشد ۴۰ درصدی سپرده‌ها در بانک‌ها، این اثرگذاری در توسعه و تولید استان ملموس نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بانک‌ها هیچ اثرگذاری در توسعه و تولید قم ندارند/ کرونا ۱۵۸ میلیارد تومان به بخش گردشگری قم خسارت وارد کرد
شناسه : 25849 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهرداد غضنفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، برآورد میزان خسارت وارده در حوزه گردشگری براثر شیوع ویروس کرونا در استان را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در این بخش، ۴۷۴ واحد به میزان ۱۵۸ میلیارد تومان خسارت و آسیب‌دیده‌اند که اشتغال بیش از ۵ هزار نفر را شامل می‌شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، سهم استان جهت پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا را ۶۴۲ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در فاز نخست حدود ۷۲ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به متقاضیان تخصیص یافته و نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

غضنفری در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا بیش از ۳۰ میلیون دلار در حوزه سرمایه‌گذاری در استان ثبت‌شده که ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد، امیدواریم این سرمایه ثبت‌شده را به مرحله جذب برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف نسبت به گذشته بهتر شده است، تأکید کرد: میزان رعایت این موارد به ۷۰ درصد رسیده و درمجموع در حوزه اصناف و صنعت به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی داریم.

وی با تأکید بر اینکه استان قم باید به سمت شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال برود، گفت: باید خدمات به‌صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد و تا حد امکان مردم از مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی بپرهیزند.

غضنفری رویکرد مدیریت استان در مقوله سرمایه‌گذاری را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: برای سرمایه‌گذار کارآمد، پرتوان و با اهلیت فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی پیرامون نقش بانک‌ها در توسعه و تولید استان نیز اظهار داشت: با مقایسه‌ای نسبت به گذشته پی می‌بریم که بانک‌های استان اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ نقش و اثرگذاری در توسعه و تولید استان نداشته‌اند.

غضنفری در پایان تأکید کرد: بر اساس مکاتباتی که انجام‌شده نقش بانک‌ها باید با عدد و رقم ملموس باشد اما به‌رغم رشد ۴۰ درصدی سپرده‌ها در بانک‌ها این اثرگذاری در توسعه و تولید استان ملموس نبوده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.