تلاش می‌کنیم فاز یک متروی قم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد/ هیچ وعده‌ای در خصوص منوریل نمی‌دهم

شهر بیست/ استاندار قم با اشاره به افتتاح ۲۱۱ پروژه با اعتبار ۵ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال در هفته دولت، از تمام تلاش مدیریت استان برای به پایان رساندن فاز نخست خط A متروی قم تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش می‌کنیم فاز یک متروی قم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد/ هیچ وعده‌ای در خصوص منوریل نمی‌دهم
شناسه : 25846 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر لزوم داشتن نگاه تعاملی با مجموعه مدیریت استان جهت پیشبرد برنامه‌ها گفت: این رویه و سبکی است که بنده به آن اعتقاد دارم چرا که استفاده از خرد جمعی و نظرات در پیشبرد اهداف استان مؤثر بوده و هست.

سرمست اظهار کرد: استان قم یک دوره آرام و بدون تنش را با وجود قم هراسی و دسیسه افکنی های دشمنان دنبال کرده و در فضای آرامش و همدلی برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی پیش می‌رود.

استاندار قم با بیان اینکه اولویت حوزه عمرانی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف است، تأکید کرد: شورای معاونین را مکلف کرده‌ام هرکدام دو پروژه اولویت‌دار را مشخص کنند و پروژه‌ها را در سه بازه زمانی مشخص به اتمام برسانند.

سرمست در ادامه شیوع بیماری کرونا را یک آزمون بزرگ برای مدیریت استان دانست و تأکید کرد: برای مقابله با این بیماری، ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل شد، همچنین از ظرفیت‌های تمام نهادهای مدنی و مردمی استفاده حداکثری شد و حتی در برنامه‌ریزی‌ها از خرد و عقل این نهادهای مسئولیت‌پذیر استفاده‌شده است تا یک برنامه قابل‌قبول برای همگان ارائه دهد.

استاندار قم سپس با تأکید بر نقدپذیری مجموعه مدیریت استان ابراز کرد: جا دارد از همه هوشیاری‌ها، نقادی‌ها و روشنگری‌های اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف قدردانی کنم، به‌طور مشخص در بحران شیوع بیماری کرونا خبرنگاران استان داوطلبانه در عرصه و میدان عمل حاضر بودند که به‌نوبه خود از همگان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه از افتتاح ۲۱۱ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۵ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های زیربنایی، زیست‌محیطی، آموزش عالی، صنعتی، شهرداری‌ها، بهداشت و درمان و گردشگری برنامه‌ریزی‌شده که در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

سرمست، اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را هزار و ۴۷۴ مورد عنوان کرد و افزود: همچنین در این هفته ۱۴ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد، البته پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) آماده افتتاح بوده اما در قالب پروژه‌هایی است که قرار است رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح کنند، بنابراین این پروژه را جزو پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت لحاظ نکرده‌ایم.

به گفته استاندار قم، بهره‌برداری از پروژه چهار خطه کردن سلفچگان و ساوه و همچنین پروژه‌های گازرسانی به بخش‌های استان به‌ویژه دهستان قاهان دو پروژه شاخص هفته دولت هستند که افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

سرمست با بیان اینکه هدف‌گذاری ۶۴۲ میلیاردی سهم استان برای پرداخت به آسیب دیدگان از کرونا مورد اقبال قرار نگرفته است، تصریح کرد: بیشترین خسارت را در کل دنیا بخش گردشگری و تأسیسات به خود دیده است بنابراین پیشنهاد اصلاح داده‌ایم تا دولت در طرح‌های آتی این پیشنهادات را لحاظ کند.

استاندار قم با بیان اینکه وضعیت استان قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از همه استان‌ها بهتر بوده است، خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که حتی بالای ۹۰ درصد رعایت شیوه‌نامه‌ها را داشته‌ایم.

سرمست اضافه کرد: بالغ‌بر ۵۰ جلسه ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل‌شده است؛ منتهی رعایت پروتکل‌ها از طرف صنوف فراز و نشیب‌هایی داشته و در حال حاضر توجه ویژه‌ای بر رعایت کامل پروتکل‌ها از سوی صنوف می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه در قم به لحاظ وجود فضای سبز، بوستان و نشاط اجتماعی رنج می‌بریم، تأکید کرد: استان قم علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد و استان ویژه‌ای است درنتیجه در این زمینه باید حتماً کارشده و اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت تک شهرستانی بودن شهر قم مطرح کرد: ۹۶ درصد جمعیت استان قم شهری بوده و سبب شده که حاشیه شهر قم نادیده گرفته شود و ازنظر بودجه و کارهای عمرانی آسیب جدی ایجاد کند، یکی از این راه‌حل‌ها خارج شدن از وضعیت تک شهرستانی بودن است، پیشنهاد تشکیل دو شهرستان داده‌ایم که مطالعات آن انجام و پیشنهادش مطرح‌شده است که در صورت تأیید هیئت دولت شاهد رفع این نقیصه خواهیم بود.

سرمست در خصوص آخرین وضعیت مترو و منوریل قم نیز گفت: تمام تلاش مدیریت استان در پشتیبانی از سیستم شهری این است که  فاز یک خط A  مترو تا پایان دولت تدبیرو امید به اتمام برسد، همچنین وضعیت منوریل را نیز تعیین تکلیف خواهیم کرد و هیچ وعده‌ای در خصوص منوریل نمی‌دهم به‌جز اینکه باید تعیین تکلیف کنیم.

استاندار قم در پایان پیرامون آخرین وضعیت فرودگاه قم نیز اظهار داشت: فرودگاه برای استان ضروری بوده اما این کار باید قدم به قدم اتفاق بیفتد، به دنبال آن هستیم حواشی پروژه را به حداقل برسانیم به گونه ای که حق سرمایه گذاران و غرفه داران در آن تأمین شود و هم امکان سرمایه گذاری با اخذ مجوزهای قانونی فراهم شود.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.