راهیابی ۳۰ فیلمنامه منتخب به بخش اصلی جشنواره «هشت نوشت»

شهر بیست/ دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی «هشت نوشت»، گفت: از دویست فیلمنامه ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، ۳۰ اثر با رأی هیئت انتخاب به بخش اصلی راه یافتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهیابی ۳۰ فیلمنامه منتخب به بخش اصلی جشنواره «هشت نوشت»
شناسه : 25844 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، رضا ابوذر با بیان اینکه هیئت انتخاب سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» با بررسی دقیق آثار ارسالی، ۳۰ فیلمنامه را از مجموع ۲۰۰ فیلمنامه ارسالی به دبیرخانه این جشنواره انتخاب کردند، اظهار کرد: از مجموع ۳۰ فیلمنامه منتخب ۸ اثر به استان قم، ۳ اثر به تهران، ۲ اثر به شهرکرد و ۲ اثر به اراک اختصاص داشت که با رأی هیئت انتخاب به بخش اصلی جشنواره راه یافتند.

وی افزود: از شهرهای کرمانشاه، تبریز، قزوین، اردبیل، گیلان، زنجان، کرمان، اندیمشک، اهواز، مسجد سلیمان، لاهیجان، دزفول و جزیره خارک نیز هرکدام یک اثر به بخش اصلی این جشنواره راه پیدا کرد.

دبیر اجرایی سومین جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» با اعلام عناوین فیلمنامه‌های منتخب به بخش اصلی این جشنواره گفت: «آرایش نسبتا غلیظ » به نویسندگی مسعود شعبانی از تهران، «آرمان» به نویسندگی داریوش شعبانی از تهران، «آلزایمر مقدس» به نویسندگی محمد  عزیززاده رودپیشی از گیلان، «آخرین لبخند سلما» به نویسندگی آزاده خسروتاج از زنجان و «مادری» به نویسندگی زهرا یزدان پناه از کرمان از جمله آثار راه یافته به بخش اصلی این جشنواره هستند.

وی افزود: «بردی» به نویسندگی مجتبی شیخ از اندیمشک روستای قلعه رزه، «ساعت ۹» به نویسندگی میلاد حکیم زاده از اهواز، «قاب عکس» به نویسندگی علی مشهدی از اراک، «قراری که بین ما ماند» به نویسندگی لیلا روغن‌گیر قزوینی از قزوین، «کفشی که جاماند» به نویسندگی محمد آریانی از اردبیل و «کلاه حصیری» به نویسندگی فاطمه مشرف از شهرکرد از دیگر آثاری است که برای رقابت به بخش اصلی جشنواره راه یافتند.

ابوذر ادامه داد: «پروانه شو» به نویسندگی زینب بخشایش، «قم تاریک، روشن» به نویسندگی حامد سعیدی  صابر از قم، «جرگس» به نویسندگی عقیل جماعتی از جزیره خارک، «کوچه ۸ پلاک ۹» به نویسندگی اسماعیل میرزایی از قم، «یادواره» به نویسندگی حمید حیدری سورشجانی از مسجد سلیمان و «دزدان دریایی» به نویسندگی امیرحسین ریاحی از شهرکرد از دیگر آثار راه یافته به بخش اصلی این جشنواره هستند.

وی اضافه کرد: «همیشه فرمانده» به نویسندگی مهتاب و محسن مرادی از کرمانشاه، «غروب کانال» به نویسندگی سید مهدی حسینی از قم، «نامه مرتضی» به نویسندگی یعقوب جدیری تقدیسی از تبریز، «همچنان» به نویسندگی نواب محمودی از لاهیجان، «گارنیک» به نویسندگی سارا رشیدی از تهران، «از بیرون به درون» این به نویسندگی مهناز همتیان از قم، «صبح روز دهم» به نویسندگی سید مرتضی سبزقبا از دزفول، «آخرین شکلات» به نویسندگی احمد نوری از قم، «درخت گردو» به نویسندگی علی مشهدی از اراک و «زیر آسمان یک عکس» به نویسندگی علی خیرخواه از تبریز نیز از دیگر آثاری هستند که به بخش اصلی جشنواره هشت نوشت راه یافتند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت، خاطرنشان کرد: فصل پروانگی به کارگردانی معصومه مهر نوروزی از قم، پاقدم به نویسندگی حمید حیدری سورشجانی از مسجد سلیمان و تانک به نویسندگی فاطمه موسوی از قم توانستند برای رقابت به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کنند.

ابوذر خاطرنشان کرد: این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا در هفته دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار می شود و امیدواریم مسئولان با توجه به منویات رهبری در ارتباط با اهمیت فرهنگ دفاع مقدس از این جشنواره که تنها جشنواره تخصصی در ارتباط با دفاع مقدس است حمایت های لازم را داشته باشند و برای تولید فیلمنامه های منتخب این جشنواره انجمن سینمای جوان استان قم را یاری کنند.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.