۱۴ برنامه تلویزیونی ویژه محرم در قم تولید و پخش می‌شود/ توزیع ۳ مرحله بسته‌های معیشتی در محرم و صفر امسال

شهر بیست/ مدیرکل اوقاف استان قم از تولید ۱۴ ویژه برنامه تلویزیونی با موضوع محرم و عزاداری حسینی برای پخش از رسانه ملی خبر داد و گفت: طی ماه‌های محرم و صفر امسال و در سه مرحله، بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند استان قم توزیع خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۴ برنامه تلویزیونی ویژه محرم در قم تولید و پخش می‌شود/ توزیع ۳ مرحله بسته‌های معیشتی در محرم و صفر امسال
شناسه : 25799 | انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش از همان لحظه شهادت ایشان شروع شده و تا پایان جهان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز اهمیت ویژه ای به این آینه مذهبی داده و بر تداوم آن تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به محدودیت‌های پیش آمده امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: اداره کل اوقاف استان قم در صدد است ضمن رعایت سنت‌های عزاداری، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را هم به طور کامل رعایت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تدارک محیط های باز بقاع متبرکه استان قم برای برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم ابراز کرد: ضدعفونی مستمر اماکن مذهبی، توزیع ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله پروتکل‌هایی هستند که به صورت جدی رعایت خواهند شد.

اسکندری با بیان اینکه امسال تبلیغات محیطی پررنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت عنوان کرد: سعی می‌کنیم با استفاده از تبلیغات محیطی و ظرفیت‌های رسانه‌ای، محدودیت‌های بوجود آمده را جبران کنیم. 

وی با بیان اینکه اولویت تبلیغ در محرم امسال با استفاده از رسانه و فضای مجازی خواهد بود، گفت: ۲۵ نفر از مبلغان متخصص اداره کل اوقاف استان قم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضوری جدی خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: از تجربه ماه رمضان امسال نهایت بهره برداری را در محرم خواهیم داشت به طوری که برای تولید و پخش ۱۴ برنامه تلویزیونی در شب‌های محرم با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز قم و برخی شبکه‌های سراسری و ظرفیت بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده است.

اسکندری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه امسال با شیوع بیماری کرونا، کمک به نیازمندان در دستور کار نهادها و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان اوقاف قرار گرفت که این کار در نوروز و ماه رمضان امسال از طریق توزیع هزاران بسته معیشتی در سطح استان به انجام رسید.

وی با بیان اینکه طی دهه ولایت نیز ۲۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان قم توزیع شده است گفت: در نظر داریم طی دهه اول محرم امسال نیز این کار را ادامه دهیم و برای این منظور ۴ هزار معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

اسکندری ادامه داد: در دهه ولایت امسال ۱۸ هزار پرس غذای گرم نیز به عنوان تبرکات علوی طبخ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شد که این تجربه را در محرم امسال تکرار خواهیم کرد.

وی افزود: توزیع غذای گرم در دهه اول محرم امسال با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان و با رعایت همه مسائل بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تا پایان ماه صفر دو مرحله دیگر توزیع بسته بسته‌های معیشتی در سطح استان اجرایی خواهد شد گفت: از ظرفیت موقوفات و کمک‌های خیرین در این زمینه استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.