پویش مطالعاتی کتاب «سلیمانی عزیز» برگزار می‌شود

شهر بیست/ به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و صفر پویش مطالعاتی کتاب خوب با محوریت کتاب «سلیمانی عزیز»، گذری بر زندگی و رزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پویش مطالعاتی کتاب «سلیمانی عزیز» برگزار می‌شود
شناسه : 25796 | انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حسین کاجی مدیرعامل مؤسسه حماسه ۱۷ در نشست خبری این پویش مطالعاتی، با تاکید بر اینکه هدف ما از این اجرای این پویش معرفی سیره حاج قاسم به مردم است، گفت: جمع آوری و نگارش این کتاب از روز بعد از شهادت حاج قاسم آغاز شد و در چهلم شهادت سردار، آماده شد.

وی ادامه داد: این کتاب قطره ای از دریای معرفت و عظمت حاج قاسم است و در این پویش مطالعاتی کتاب سلیمانی عزیز، به دنبال آن هستیم که در حد بضاعت قطره‌ای از عظمت حاج قاسم را معرفی کنیم.

کاجی با یادآوری جمله معروف حاج قاسم سلیمانی که گفت «ما ملت امام حسین(ع) هستیم»، اظهار کرد: شهید آوینی هم گفته بود که هر که می‌خواهد ما را بشناسد، قصه کربلا را بخواند لذا دیدیم بهترین زمان برای برگزاری این پویش مطالعاتی ایام محرم و صفر است که مردم با گوشه ای از زندگی یک سرباز واقعی امام حسین علیه السلام آشنا شوند و محرم امسال با این شرایط کرونایی باید با نام و یاد امام حسین و شهدا یکی از بهترین سالها را رقم بزنیم.

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام محسن کتابی دبیر اجرایی پویش مطالعاتی کتاب سلیمانی عزیز، نسبت به روند دریافت این کتاب و شرکت در مسابقه پویش مطالعه کتاب سلیمانی عزیز، توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: این پویش، دومین پویش موسسه حماسه ۱۷ است و نخستین پویش این موسسه درباره کتاب «تنهازیرباران» مشتمل خاطرات سردار شهید مهدی زین الدین بود که با استقبال خوبی همراه شد.

حجت‌الاسلام کتابی تاکید کرد: به حول و قوه الهی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پویش مطالعاتی کتابِ خوب با محوریت کتاب «سلیمانی عزیز» دربازه ی زمانی ۳۰مردادماه لغایت ۱۳آبان ماه ۱۳۹۹ ( از ابتدای ماه محرم  تا ۱۷ ماه ربیع الأول)  از سوی انتشارات حماسه یاران برگزار می‌شود.

دبیر پویش مطالعاتی کتاب سلیمانی عزیز، ادامه داد: هدف ما این است که همه مردم در سراسر کشور بتوانند این کتاب را تهیه کنند لذا با رایزنی‌هایی که انجام شد، مردم عزیزان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کتاب سراسر کشور تهیه کنند یا عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۱۷۱۷ ارسال کنند یا با مراجعه به سایت موسسه حماسه یاران به نشانی www.hamasehyaran.ir کتاب را به صورت اینترنتی خریداری کنند.

حجت‌الاسلام کتابی در خصوص نحوه شرکت در مسابقه بیان کرد: مردم عزیز، پس از مطالعه کتاب، در بازه زمانی (۱۳شهریور ماه تا ۱۳آبان ماه ۹۹) به بخش سؤالات مسابقه در سایت حماسه یاران مراجعه و با ثبت مشخصات فردی و همچنین کدملی خود به سؤالاتی که به صورت سه گزینه‌ای طراحی شده اند ، پاسخ دهند و هر فرد می‌تواند فقط با یک کدملی در مسابقه شرکت کند.

وی با اشاره به جوایز درنظر گرفته شده برای شرکت کنندگان و برندگان در این مسابقه، عنوان کرد: برای شرکت کنندگان در این پویش که در مسابقه کتاب سلیمانی عزیز شرکت کنند و حائز امتیاز شوند، به نیت سن مبارک حاج قاسم که در ۶۳ سالگی به شهادت رسیدند، ۶۳ هدیه اعم از کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد و کارت هدیه اعطا خواهد شد.

کتاب سلیمانی عزیز، دربردارنده خاطراتی متفاوت و خوانده نشده از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اثری تولیدی و محصول مصاحبه‌ها، گفتگوها و خاطرات شفاهی دوستان، هم‌رزمان و آشنایان شهید سلیمانی است که سعی دارد با قلمی ساده و دلنشین، گوشه‌ای از زندگی مرد همیشه در صحنه جبهه مقاومت را ‍‍ پیشکش نگاه خوانندگان کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.