آیین عاشورایی سیاه‌پوشان در گلزار شهدای قم برگزار شد

شهر بیست/ آیین عاشورایی سیاه‌پوشان به مناسبت فرارسیدن ایام محرم به همت شهرداری قم در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین عاشورایی سیاه‌پوشان در گلزار شهدای قم برگزار شد
شناسه : 25749 | انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، برنامه‌های ویژه مدیریت شهری قم برای محرم امسال روز سه شنبه با عملیات یکپارچه سیاه‌پوش سازی سطح مناطق هشت گانه آغاز و روز چهارشنبه با برگزاری آیین سیاه‌پوشان در گلزار شهدای قم ادامه یافت.

در این مراسم سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، مدیران شهرداری قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده نیروی انتظامی استان قم، مدیرکل بنیاد شهید استان قم و جمعی از پیرغلامان و محترمان دستگاه عزاداری سید الشهدا(ع) در قم حضور داشتند.

مهدی کلانتر‌زاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در این مراسم با اشاره به شرایط خاص کرونایی حاکم در کشور، گفت: امسال شاید بیماری کرونا قدری محدودیت ایجاد کرده باشد اما شور حسینی همچنان در شهر حکم فرما خواهد بود و به جای مراسم با کثرت جمعیت، کثرت مراسم‌ها را خواهیم داشت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد اعتکاف استان قم در این مراسم به بیان اهمیت بزرگداشت ایام محرم و تاثیر شور حسینی در حال و آینده کشور پرداخت.

وی همچنین به نقش مدیریت شهری در برگزاری پرشور مراسم‌های عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: امسال از لحاظ شکلی عزاداری‌ها متفاوت اجرا خواهد شد و ممکن است مجالس بزرگ نداشته باشیم اما با طرح «هر خانه یک حسینیه» اتفاقا مجالس عزاداری گسترده‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.