۲۰۰ اثر به جشنواره فیلم نامه نویسی «هشت نوشت» رسید

شهر بیست/ دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» گفت: ۲۰۰ فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس به دبیرخانه این جشنواره رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۰۰ اثر به جشنواره فیلم نامه نویسی «هشت نوشت» رسید
شناسه : 25707 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، رضا ابوذر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه نویسی هشت نوشت، اظهار کرد: این جشنواره قرار بود در خرداد ماه سال جاری برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن به تعویق افتاد و در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از رخدادهای فرهنگی را در جهان به تعطیلی کشاند، گفت: این واقعه موجب شد که بسیاری از برنامه ها به صورت غیرحضوری و با استفاده از فضای مجازی برگزار شود که تصمیم گرفته شد این جشنواره نیز در هفته دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به شمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی هشت نوشت گفت: ۲۰۰ فیلمنامه از سراسر ایران به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

دبیراجرایی جشنواره ملی فیلمنامه نویسی هشت نوشت با اشاره به کیفیت بالای این فیلم نامه ها گفت: این فیلمنامه ها قابلیت تولید فیلم با موضوع دفاع مقدس را دارد که یک گنجینه محسوب می شود و مسئولان فرهنگی باید از این ظرفیت بهره ببرند.

وی با تاکید براینکه هیئت انتخاب این جشنواره در حال بررسی آثار ارسالی هستند و در روزهای آینده نتیجه آرای هیئت انتخاب مشخص می شود،گفت: داوودجلیلی،سیدامیرطباطبایی و فاطمه علیمرادی هیئت انتخاب این جشنواره را تشکیل می دهند که به صورت جدی آثار را مورد بررسی قرار می دهند.

ابوذر در بخش دیگری از سخنان خویش با ابراز گلایه از مسوولان فرهنگی استان قم بیان کرد: با وجود اینکه توجه به فرهنگ دفاع مقدس از منویات خاص رهبر معظم انقلاب است اما در طول سه دوره ای که این جشنواره برگزار می شود هیچ نوع حمایتی از سوی مسؤولان دیده نمی شود.

وی با تاکید براینکه جشنواره فیلمنامه نویسی هشت نوشت تنها جشنواره ای است که به صورت خاص به دفاع مقدس توجه دارد، عنوان کرد: این کم لطفی برخی از مسؤولان استان محسوب می شود که به این جشنواره توجهی ندارند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلمنامه نویسی هشت نوشت، عنوان کرد: فیلمنامه های بسیار ناب و خاص به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که باید نهادهای فرهنگی هنری به ویژه نهادهایی که در زمینه دفاع مقدس فعال هستند از این فیلمنامه ها برای تولید حمایت داشته باشند.

ابوذر با اشاره به اینکه جشنواره ملی هشت نوشت به همت انجمن سینمای جوانان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در ذیل کنگره ملی ۶ هزار شهید استان قم برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره با هدف جمع آوری و ساماندهی فیلمنامه‌های کوتاه دفاع مقدس و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان سراسر کشور برای تحقیق، تفحص و بررسی رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، محبت‌ها، مهربانی‌های جوانان برومند انقلاب اسلامی ایران و میثاق دوباره با فرهنگ شهید و شهادت در ادبیات ایران اسلامی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.