مسابقه مجازی سوگواره حسینی در محرم امسال برگزار می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: مسابقه مجازی سوگواره حسینی با هدف ایجاد شور حسینی در محرم امسال برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسابقه مجازی سوگواره حسینی در محرم امسال برگزار می‌شود
شناسه : 25687 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست رسانه‌ای شهرداری قم که برای تشریح اقدامات گسترده مدیریت شهری در ایام عزاداری محرم و صفر برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقه مجازی سوگواره حسینی از مجالس عزاداری، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا سه مسابقه در فضای مجازی با هدف ترویج معارف اهل بیت(ع) برگزار شده که در ایام محرم و صفر نیز مسابقه سوگواره حسینی را خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: مردم می‌توانند با تهیه فیلم و عکس از روضه‌های خانگی و مراسم های عزاداری در این مسابقه شرکت کنند.

مقیمی با اشاره به برگزاری مراسم نمادین سیاه پوشان روز چهارشنبه در گلزار شهدا، گفت: برگزاری دوره آموزشی ستایشگران توسط مدرسه خانه خورشید با موضوع مقتل‌خوانی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی افزود: در محرم امسال طرح «هر خانه یک حسینیه» با کمک سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر آستان قدس، مسجد جمکران، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و برخی گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه زندگی آپارتمان نشینی موجب شده خیلی از روضه‌های خانگی به خاطر محدودیت‌های مختلف از بین برود، اظهار داشت: همانطور که دراین ماه‌های اخیر مراسم‌های کوچک به صورت خانوادگی با جمعیت کم برگزار شده، تلاش می‌کنیم این کار را برای محرم امسال هم تقویت کنیم.

مقیمی ادامه داد: یکی دیگر از این برنامه‌ها اهدای پرچم در روضه‌های خانگی با کمک نیروهای جهادی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس محرم در چند نقطه شهر، افزود: در مناطقی که ممکن است به هر دلیلی امکان برگزاری عزاداری کمتر وجود داشته باشد، مراسم عزاداری سیار را برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه دومین دوره نمایشگاه عطر تربت روز چهارشنبه افتتاح خواهد شد، گفت: این نمایشگاه با همکاری شورای هماهنگی هیئات مذهبی در مجموعه مشکات در ابتدای بلوار جمهوری و محل سابق اعزام رزمندگان به جبهه برگزار می‌شود.

مقیمی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه نمایشگاه، ادامه داد: شهروندان عزیز می‌توانند ملزومات خود مانند پرچم مشکی و پیراهن مشکی را در این نمایشگاه تهیه و هیئت‌های مذهبی هم می‌توانند یک سری محصولات خود را با قیمت مناسب تامین کنند و این نمایشگاه در طول دهه اول محرم ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.