مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

استان قم بیش از ۴ هزار حافظ کل قرآن کریم دارد

شهر بیست/ مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار حافظ کل قرآن در استان قم داریم، گفت: ۴۰۰ نفر به عنوان استاد و مدرس قرآنی در استان مشغول فعالیت هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استان قم بیش از ۴ هزار حافظ کل قرآن کریم دارد
شناسه : 2536 | انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام سید جواد عظیمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار کرد: در سال های اخیر به همت دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی کشور، فعالیت های بسیار چشمگیر قرآنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار حافظ کل قرآن در استان قم داریم، افزود: در زمینه حفظ قرآن با همکاری و مساعدت دستگاه هایی چون اوقاف، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و مؤسسه های دیگر کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: تاکنون حدود ۳ هزار معلم و مربی قرآن به همت سازمان تبلیغات اسلامی در قم آموزش دیدند و ۴۰۰ نفر به عنوان استاد و مدرس قرآنی مشغول فعالیت هستند.

عظیمی ادامه داد: استان قم با داشتن بیش از ۲۷۰ قاری ممتاز و طراز اول کشوری و بین المللی، پس از استان های خراسان رضوی و تهران، رتبه سوم را از این حیث دارد.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اجرای فرامین و احکام الهی و آموزه های ناب قرآنی بوده است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به دوران سیاه رژیم شاه افزود: در دوران طاغوت بر اثر سیاست ها و برنامه های وقت حاکمیت، جامعه به شکل تعمدی به سمت فاصله گرفتن از قرآن و عترت سوق داده می شد.

عظیمی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در زمینه ترویج معارف قرآنی در جامعه عنوان کرد: به لطف الهی حرکت های بسیار خوبی در طول این چهل سال انجام شده که این اقدامات باید برای جامعه به خوبی تبیین و اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور که طی سه سال اخیر حدود ۳۰۰ کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی برگزار شده است در استان قم طی سال گذشته ۴ کارگاه و طی امسال نیز ۴ کارگاه برگزار شد که به این وسیله ۸۰۰ نفر در طرح تربیت مربی سبک زندگی قرآنی آموزش دیدند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: این افراد پس از دریافت آموزش های لازم در مراکز و موسسات قرآنی، مساجد و دیگر مراکز و نهادها حضور پیدا کرده و به ترویج سبک زندگی قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه می پردازند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.