نمایش ۶۰ اثر فاخر خوش‌نویسی در نمایشگاه «کتابت غدیر»

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از نمایش ۶۰ اثر فاخر خوش‌نویسی کارگاه «کتابت غدیر» در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز میزبان علاقه‌مندان به آثار خوشنویسی و غدیر از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایش ۶۰ اثر فاخر خوش‌نویسی در نمایشگاه «کتابت غدیر»
شناسه : 25302 | انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افتتاح شد.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، بیان کرد: خط یکی از هنرهای فاخر اصیل ایرانی اسلامی است که جایگاه ویژه‌ای در شهر قم دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از خط برای انتقال پیام‌های فرهنگی و استفاده از هنرهای بومی استان قم در دستور کار سازمان قرار گرفته است، بیان کرد: توسعه این هنر و علاقه‌مند شدن جوانان و نوجوانان از جمله دستاوردهایی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم آن را دنبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: آثار فاخری از هنر خوشنویسی هنرمندان قمی تولید شده است تا با توجه به محدودیت‌های دید و بازدید سادات به دلیل شیوع ویروس کرونا در عید سعید غدیر خم بتوانیم پیام‌رسان غدیر باشیم.

مقیمی با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن فضایی هستیم برای اینکه مردم بتوانند با مشاهده آثار اساتید خوشنویسی از این هنر فاخر لذت ببرند و با آن آشنا شوند و پیام‌ها را دریافت کنند، تصریح کرد: به همین منظور کارگاه خوشنویسی دهه ولایت و غدیر پیش از فرا رسیدن دهه ولایت در فرهنگسرای خانواده برگزار شد و اساتید خوشنویسی استان ۶۰ اثر فاخر را تولید کردند که از این آثار در مجموعه تبلیغات شهری استان قم هم استفاده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دهه ولایت برخی از این آثار در فضای شهری اکران شد، عنوان کرد: نگارگذر خیابان شهداء نیز به این آثار مزین شده و شهروندان می‌توانند این آثار را در آن محل مشاهده کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با تاکید براینکه اصل این آثار در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز میزبان علاقه‌مندان به آثار خوشنویسی و غدیر از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.