قم پایتخت خوش‌نویسی می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هنر خوش‌نویسی قم به ویژه در خط نسخ و ثلث دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و پیشنهاد پایتخت شدن قم در این هنر دنبال می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم پایتخت خوش‌نویسی می‌شود
شناسه : 25259 | انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی در بازدید از نمایشگاه اکران آثار کتابت غدیر  که در نگارخانه شهید آوینی در حال برگزاری است، اظهار کرد: هنر خوش‌نویسی در قم ظرفیت بسیار بالایی دارد اما بسیاری از مسئولین قم نسبت به این موضوع آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه جایگاه هنر خوش‌نویسی قم در سطح کشور بسیار خاص و ویژه است، تصریح کرد: در خط ثلث و نسخ هنر خوش‌نویسی قم در رتبه نخست قرار دارد و حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در جشنواره‌ای که در استان قزوین برگزار شد از ۶ برگزیده بخش ثلث و نسخ ۵ برگزیده این بخش مربوط به قم بود که نشان از شاخص بودن قم در این هنر است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در خط نستعلیق و شکسته نستعلیق هم استان قم شاخص است، تصریح کرد: استان قم در خط ثلث و خط نسخ در سطح کشور جایگاه بسیار خاصی دارد تا جایی که پیشنهاد شده است قم پایتخت خط ثلث و نسخ کشور باشد و این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به صورت جدی از سوی قم در حال پیگیری است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها، بیان کرد: استان قم در این راستا در یک عمل ابتکاری آموزش آنلاین خوشنویسی را در انجمن خوش‌نویسان راه‌اندازی کرد و ظرفیتی ایجاد شده است که از استان‌های سایر نقاط کشور به صورت آنلاین از کلاس‌های خوشنویسی قم استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال ظرفیتی هستیم که این شرایط ویژه را در سایر انجمن‌های هنری قم نیز ایجاد کنیم، تصریح کرد: هنر خوش‌نویسی در قم هنر قابلی است و در اغلب برنامه‌های فرهنگی هنری، فعالیت هنرمندان خوشنویسی مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکران آثار کتابت بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، حوزه هنری و اداره کل آموزش و پرورش استان در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه هنرمندان شاخص خوش‌نویسی به مناسبت عید سعید غدیر به صورت زنده به نگارش خط پرداختند، تصریح کرد: مشاهده خطاطی هنرمندان به صورت زنده، بسیار شیرین و جذاب است.

وی با تاکید بر اینکه قم ظرفیت برگزاری نمایشگاه خوش‌نویسی در طول سال را دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه این آثار بسیار قوی است، ظرفیت خوبی دارد تا علاقه‌مندان بتوانند از طراوت این هنر استفاده کرده و لذت ببرند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.