جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد و گفت: در یک مراسم عروسی در قم، ۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 25083 | انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر ظهر شنبه با اشاره به پذیرش ۹۶ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به یازدهم مرداد ماه گفت: ۴۵ نفر از این افراد در بخش‌های بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ترخیص ۳۱ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، گفت: در حال حاضر ۳۳۹ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۶۲ نفر آنها وخیم است.

همچنین قدیر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم قم، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود و جامعه به‌خوبی بداند که رعایت نکردن مسائل بهداشتی و به‌ویژه نزدن ماسک، تعرض به حقوق اجتماعی و شهروندی است.

قدیر عنوان کرد: زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و شستن دست‌ها همچنان سه رکن مهم و تعریف‌ شده در پیشگیری از شیوع بیماری است و باید رسانه‌ها در رعایت پروتکل‌ها و آموزش پذیری مردم ما را همراهی کنند.

وی تصریح کرد: در مورد ذرات هوا در فضای مسقف نیز احتمال انتقال وجود دارد و ماسک مهم‌ترین مکانیسم در جلوگیری از ابتلا به کروناست و هر فردی که از منزل خارج می‌شود ملزم به زدن ماسک است و در این‌ باره ماسک خانگی که قابلیت شست‌وشو دارد نیز کفایت می‌کند و نیاز به ماسک‌های طبی و جراحی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مناطق قرمز و سفید طبق معیارها و ارائه آماری مشخص می‌شود و باید مراقبت باشیم وضعیت هشدار به قرمز تبدیل نشود، البته ترساندن مردم نیز کار درستی نیست و اعلام آمار و ارقام گاهی موجب افسردگی در جامعه به‌ویژه در میان جوانان می‌شود، اما باید در مواجهه با ویروس منطقی و هوشمندانه رفتار کرد.

قدیر ادامه داد: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در قم نگران‌کننده است، به‌خصوص اینکه پاییز و احتمال شیوع آنفلوانزا را در پیش داریم، شهروندان باید به‌طور جدی از حضور در مراسم‌ها و تجمعات و یا سفر اجتناب کنند و بدون ماسک بیرون از خانه نروند.

وی در پایان اظهار داشت: در یک مراسم عروسی، ۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و این خطر حضور در تجمعات را نشان می‌دهد و باید در جهت سلامت خود و دیگران مسائل بهداشتی را مورد توجه قرار دهیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.