حافظ کل قرآن:

انتقال فرهنگ ناب قرآنی به جامعه در گروی اخلاق نیک اهالی قرآن است

شهر بیست/ این حافظ کل قرآن گفت: اگر قرآنیان، متخلق به اخلاق قرآنی باشند فرهنگ سازی صحیحی صورت می‌گیرد و فرهنگ ناب قرآنی به جامعه منتقل می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقال فرهنگ ناب قرآنی به جامعه در گروی اخلاق نیک اهالی قرآن است
شناسه : 2508 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دارالقرآن امام علی(ع)، مهدیه شکوری در یازدهمین و دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) رتبه اول حفظ ۲۰ جزء و رتبه دوم حفظ کل قرآن کریم را کسب کرده است. 

وی از کودکی در مسابقات فراونی شرکت کرده و از سال ۹۳ تاکنون رتبه پنجم حفظ ۲۰ جزء مسابقات سراسری اوقاف سال ۱۳۹۳، رتبه اول حفظ مسابقات سراسری آموزش و پرورش سال ۹۵، رتبه اول حفظ ۲۰ جز مسابقات سراسری وزارت کار و رفاه اجتماعی  سال ۹۶، رتبه اول حفظ کل مسابقات سراسری وزارت کار و رفاه اجتماعی ۹۶، رتبه اول  حفظ ۲۰ جز مسابقات سراسری وزارت بهداشت سال ۹۶، رتبه اول حفظ مسابقات سراسری وزارت بهداشت سال ۹۷، رتبه اول حفظ کل  مسابقات سازمان اوقاف استان قم سال ۹۷ را نیز کسب کرده است. 

وی مدرک لیسانس علوم قرآنی را دارد و در رشته مامایی مشغول به تحصیل است و جهت ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرٱنی و آموزش تدریس به مناطق محروم رفته و در دانشگاه هم کلاس های قرآنی برپا کرده است.

شکوری در خصوص برپایی هر چه باشکوه تر مسابقات قرآنی اظهارداشت: مسابقاتی که برگزار می شود علاوه بر جذب و ترغیب قرآن آموزان، یک رقابت سالمی است ‌که متسابقین از تجربیات یکدیگر بهره مند می‌شوند و نقاط ضعف و قوت تلاوت های خود را ارزیابی می‌کنند.

وی افزود: فضای صمیمی و رفاقتی  که بین حفاظ و قراء وجود دارد اخلاق قرآنی و رفتارهای خوبی که شرکت کنندگان دارند یا سعی می کنند داشته باشند باعث می شود افراد دیگر ببینند و اگر خودشان هم متسابق نباشند به سمت قرآن و آموزه های قرآنی جذب شوند لذا هر چه باشکوه تر برگزار شود جذب بیشتری خواهد داشت.

این حافظ قرآن با بیان اینکه رقابت های قرآنی متفاوت از رقابت های دیگر است، افزود: هیچگاه به دوستانی که رقیبم در مسابقات قرآنی بودند به چشم رقیب نگاه نکردم واز همین مسابقات نکات مفید و مهمی اعم از  صوت و لحن و تجوید را آموختم و تجربه های ارزشمندی کسب کردم تعامل دوطرفه است و خدا را شکر مسابقات هم هر سال بهتر می شود.

شکوری تأکید کرد: اگر قرآنیان، متخلق به اخلاق قرآنی باشند فرهنگ سازی صحیحی صورت می‌گیرد و فرهنگ ناب قرآنی به جامعه منتقل می شود.

این کارشناس علوم قرآنی درباره نحوه حفظ قرآن نیز گفت: من از شش سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در ۹ سالگی حافظ کل شدم و حفظ و تثبیت من در مدرسه و همزمان با تحصیل بود و حسن حفظ در خردسالی این است که زمان حفظ درس ها سبک تر است و حفظ راحت تر انجام می شود.

وی اظهارداشت: اگر برخی در دوران دبیرستان مشتاق به حفظ شدند در صورت تمایل می‌توانند مرخصی تحصیلی  یک ساله بگیرند و حافظ کل قرآن شوند.

وی گفت: من حفظ یک ساله را توصیه نمی کنم مگر کسانی که خودشان مایل هستند و فکر می کنند توانایی دارند زیرا باید تمام وقت را بگذاری هرچند خیلی خوب هست اما برای افراد محدود و خاصی می تواند موفقیت درپی داشته باشد.

شکوری گفت: من مدرک تربیت مربی جامعه القرآن را گرفتم و در دانشگاه هم کلاس قرآن برپا کردم و به همه پیشنهاد می کنم حفظ را از مقدار کم شروع کنند زیرا مهم نیست چقدر طول بکشد و اگر پیوسته و آهسته باشد بهتر است البته برای هر کس باید طبق استعداد، علاقه و نوع کار و زمانی که می تواند بگذارد، یک نسخه جداگانه پیچید.

وی در مورد مردم ساکن در قم هم گفت: قم مرکز کلاس های قرآنی مختلف و سطح بالا است و مؤسسه های موفقی وجود دارد که قرآن آموزان در سطح کشوری تربیت می کنند و حتی از قم در مناطق محروم می روند و آموزش و تبلیغ قرآن را دارند و در این شهر جای کم کاری نیست و کوتاهی ها و کم کاری از شخص است.

وی ادامه داد: اساتید و داوران برجسته قرآنی در قم وجود دارد به عنوان مثال سرکار خانم ایزدی استاد صوت و لحن ایشان استاد توانمند و فعالی هستند که در کشورهای مختلف می روند این افراد فقط به قم منحصر نمی شوند به رسالت خود عمل می کنند و در شهرهای مختلف می روند.

این حافظ کل قرآن در مورد تأثیر قرآن در زندگی خود گفت: از تأثیر قرآن بر زندگی ام هر چه بگویم کم است آرامشی که در زندگی خود دارم از برکات انس با قرآن است.

وی توصیه کرد: قاری قرآن بودن خوب است اما نباید صرفا قاری محض قرآن باشیم بلکه باید هر روز مقداری از کلمات و آیات را حفظ و عامل قرآن شویم زیرا عمل کردن به آیات قرآن مهمترین دستاورد است.

وی به خاطره ای قرآنی در زندگی خود اشاره کرد و گفت: هر کس در روز کنکور استرس دارد من هم استرس زیادی َ‌داشتم تا حدی که نای راه رفتن نداشتم همه می گفتند می توانی بهترین نتیجه را داشته باشی اما استرس به حدی بالا بود که مطمئن بودم هرچه خواندم فایده ندارد لذا به مسئولان برگزاری کنکور گفتم اگر می شود من قرآن جلسه را بخوانم و آنان قبول کردند و تمام استرس هایم از بین رفت و آرامش عجیبی داشتم و با تمرکز بالا سوالات را پاسخ دادم و در آن روز برکت قرآن را به صورت استثنایی احساس کردم.

نوشته های مشابه
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.