طرح جامع خطرپذیری قم در برابر سیل و زلزله تدوین شد

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: طرح جامع مطالعات خطرپذیری شهر قم با دو رویکرد سیل و زلزله با توجه به لرزه‌خیزی و عبور گسل‌های فعال در قم تدوین شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح جامع خطرپذیری قم در برابر سیل و زلزله تدوین شد
شناسه : 24909 | انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی آغاز به کار مدیریت بحران شهرداری قم را از سال ۹۲ دانست و اظهار داشت: مدیریت بحران با کمترین نیرو ولی با متخصص‌ترین نیروها آغاز به کارکرده و امروز به‌عنوان یک مرجع علمی و دارای پیشینه کارآمد شناخته‌شده است.

وی، عملکرد مدیریت بحران شهرداری قم را دارای دستاوردهایی با شاخص‌های کشوری خواند و افزود: نخستین اقدام مدیریت بحران در بدو تأسیس عضویت در QASR( عضو انجمن شهرهای تاب‌آوری جهان) از شاخه‌های سازمان ملل بوده که مقر آن در ژنو است.

رحیمی، آغاز پروژه‌های مطالعاتی برای شناخت نقاط بحرانی در قم را گام بعدی معرفی کرد و گفت: طرح جامع مطالعات خطرپذیری شهر قم با دو رویکرد سیل و زلزله با توجه به لرزه‌خیزی شهر قم و عبور گسل‌های فعال در قم آغاز شد.

وی از شناسایی یک گسل فعال در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: درروند انجام مطالعات طرح جامع خطرپذیری شهر قم یک گسل شناسایی‌شده که قبلاً در جایی به آن اشاره نشده بود و در ادامه مطالعات جامع خطرپذیری مطالعات سامانه در دو فاز تخمین خسارت زلزله و هشدار سریع زلزله آغاز شد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم خروجی طرح جامع خطرپذیری را در دو بخش تشریح و بیان کرد: خروجی طرح مطالعاتی در بخش زلزله علاوه بر دستورالعمل‌ها در حوزه اقدامات، محله‌های آسیب‌پذیر را با توجه به محل وقوع زلزله مشخص کرد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.