کارگاه کتابت با محوریت دهه ولایت در قم برگزار شد

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: کارگاه کتابت با موضوع دهه ولایت با حضور هنرمندان این حوزه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کارگاه کتابت با محوریت دهه ولایت در قم برگزار شد
شناسه : 24866 | انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه برگزاری کارگاه کتابت با موضوع دهه ولایت با حضور هنرمندان این حوزه در فرهنگسرای خانواده، با اشاره به اینکه خوشنویسی از دیرباز یکی از المان‌های هویتی شهر قم بوده، اظهار داشت: از گذشته اساتید مختلفی در حوزه خطاطی در شهر قم فعال بوده و آثار فاخری نیز تولید شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون در پهنه کالبد شهری کمتر از المان خط و هنر اصیل ایرانی خط استفاده شده، ادامه داد: تلاش می‌کنیم ضمن جبران این کمبود با استفاده از هنرمندان، پیام‌های مختلف مذهبی و ملی و شهروندی را در قالب هنر خطاطی منتقل کنیم.

مقیمی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در زمینه بیماری کرونا و محدودیت‌های اجتماعی امکان برگزاری کارگاه‌های هنرمندانه با حضور دانشجویان و هنردوستان وجود نداشت اما تلاش کردیم کارگاه کتابت را برگزار کنیم تا اگر امکان حضور هنرجویان خط فراهم نیست اساتید بتوانند سرمشق‌هایی در حوزه غدیر تولید کنند.

وی با اشاره به استفاده از آثار هنری تولید شده در این کارگاه به عنوان تبلیغات محیطی سطح شهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنرمندان و خطاطان ممتاز استان قم در این برنامه شرکت می‌کنند، خروجی‌های فاخر این کارگاه در نگار گذر شهروند اکران خواهد شد. همچنین بخشی از این آثار را در تبلیغات شهری به عنوان آذین‌بندی عید غدیر استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه بخشی از این آثار به عنوان هدیه‌های فاخر فرهنگی مورد استفاده شهرداری قرار خواهد گرفت، گفت: نگارخانه‌ای از این آثار برای شهروندان برپا خواهد بود.

مقیمی با اشاره به برگزاری کارگاه کتابت در طول سال با موضوعات مختلف، ادامه داد: کارگاه کتابت در حوزه فرهنگ شهروندی انجام شد، آثار تولید شده یک بار به نمایش درآمده و به مرور از این آثار در تبلیغات محیطی هم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در دهه کرامت، گفت: برای روز قم هم یک کارگاه مجدد به صورت بزرگ‌تر خواهیم داشت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.